Anne Katrine Heje Larsen har brugt sine ressourcer i KPH på at skabe fokus på socialt iværksætteri og på at vende underskud til overskud i 2015.
De største udfordringer i 2015 har for Anne Katrine Heje Larsen, CEO i KPH og Vice Chairman of the Board ved Unfair Fashion, været at udvikle en forretningsmodel for løsningen af nye og større opgaver, som rækker udover KPHs daglige virke.
“Det var en hård nød at knække at få visioner, tid og økonomi til at gå op i en højere enhed. Og i den forbindelse være i en etableringsfase af en ny socialøkonomisk fond,” fortæller Anne Katrine Heje Larsen.
Udfordringerne blev, ifølge Anne Katrine, løst ved at få inspiration fra kolleger på KPH og ved at sparre med erfarne profiler i KPH’s netværk, som er eksperter på området.
Socialt iværksætteri og en stærk indsats fra teamet var højdepunkter i 2015
Anne Katrine Heje Larsen fremhæver som et af højdepunkterne i 2015 eventet ‘Spotlight på Socialt iværksætteri‘, som ifølge hende synliggjorde behovet for en privat indsats for sociale iværksættere – efter regeringens lukning af både Rådet for Socialøkonomiske Virksomheder og Vækstcenteret for Socialøkonomiske Virksomheder.
“Det blev for alvor tydeligt, at der er behov for flere private tiltag på området. Og det var også med til at synliggøre den værdi, en organisation som KPH skaber,” uddyber Anne Katrine Heje Larsen.
Et andet af højdepunkterne i 2015 har for Anne Katrine Heje Larsen været KPH-teamets fokus på at få vendt et underskud fra året før til et overskud ved at fokusere intenst på salg og innovative løsninger af nye opgaver.
1 kommentar