Danske Atosho er blevet opkøbt af den internationale content marketing virksomhed Prettysocial Media. Visionen er at inkorporere Atoshos teknologi i Prettysocial Medias eksisterende teknologi, som skal forsyne markedet med en bred integreret løsning til nettet.
Atosho gør det muligt for online virksomheder at distribuere deres produkter til hjemmesider, hvor indholdet er direkte relevant, ligesom det er tilfældet med Google Adwords’ bannere. Men frem for at linke videre, kan brugere altså købe direkte på siden, frem for at blive dirigeret videre til selve hjemmesiden for forhandleren. Det er et stykke browser-udvidelses-software, som man installerer på sin PC, der hjælper kunden med at købe de ting, som de falder over, når de surfer på nettet – uden at de behøver forlade den side, de befinder sig på.
Atosho har oplevet støt vækst, siden de blev stiftet i 2011, og nu har de altså også fanget interessen hos tyske Prettysocial Media.
Hør også: Podcast med Atoshos stifter Anders Ibsen
Atosho bliver en del af en bredspektret løsning
Ifølge Prettysocial Media selv, leverer de integrerede løsninger inden for Content Marketing og Social Distribution. Ved hjælp af egen-udviklet platform og medienetværk udbyder Prettysocial media nyhedsstrømsannoncering.
Prettysocial udtaler i deres pressemeddelelse, at Atosho vil blive fuldt integreret i deres teknologiske suite. Herved bliver Prettysocial den første og eneste udbyder af integrerede løsninger til annoncører og medier, som dækker hele spektret fra branding, involvering og performance til transaktion i ét format. Den nuværende Atosho-teknologi tilpasses og forbedres ved en målrettet og data-drevet distribution på kampagnebasis. Samtidig udvikles teknologien til en serviceret platform for særlige interessenter og bureauer.
Prettysocial Media lægger ikke skjul på deres glæde over det forestående samarbejde.
“Dette teknologi-opkøb er særdeles interessant for os, fordi det bliver så nemt at kombinere content med salg”, siger Ulrich Schmidt, CEO hos Prettysocial Media International, i pressemeddelelsen.
Prisen på opkøbet er ikke offentliggjort.