Orderyoyo, der udfordrer Just Eat, får tilført 18,5 millioner kroner som følge af en netop overstået investeringsrunde, der både tæller nye og eksisterende investorer. Investeringen skal sikre virksomhedens fortsatte vækst i det stærkt konkurrenceplagede marked for takeaway.
Det danske marked for takeaway-food er stort. På toppen sidder giganten Just Eat, der i en årrække har domineret markedet. Nye udfordrere som Hungry og Orderyoyo tager aktivt kampen op og forsøger at kampre markedsandele fra Just Eat. Der er mange millioner kroner på spil, og det kræver kapital at vokse. Derfor har den danske virksomhed Orderyoyo været ude i en ny investeringsrunde, hvor virksomheden har rejst 18,5 millioner kroner og sikret sig værdifuld sparing fra erfarne erhvervsfolk.
Investeringsrunde tilfører erfaring
Orderyoyo er stiftet af Thor Angelo og medstifterne Thomas Paulsen og Hakan Yagci. Investeringen betyder samtidig at Preben Damgaard, Jesper Johansen og Managing Partner i SEED Capital, Ulla Brockenhuus-Schack indtræder i bestyrelsen. Jesper Johansen kommer til at indtræde som bestyrelsesformand.
”Som startup er det utrolig vigtigt at få erfarne kræfter ind i virksomheden. Preben og Jesper har før hjulpet andre virksomheder udover rampen. Vi er tidlige, men på samme rejse som eksempelvis Vivino og Trustpilot. Preben og Jesper har begge stor erfaring med skalering af vækstvirksomheder, som kan komme Orderyoyo til gode,” siger Thor Angelo, direktør og stifter af Orderyoyo.
Orderyoyo tilbyder et komplet online betalingssystem, der er specielt udviklet til hver enkelt restaurant. Salget til de første kunder begyndte i sommeren 2015, og virksomheden har nu 650 danske kunder. Orderyoyo har to gange tidligere modtaget kapital fra SEED Capital, som også har været deltagende i den seneste investeringsrunde.
Det danske startup har dog også tiltrukket nye investorer i form af Preben Damgaard og Jesper Johansen. Preben Damgaard har tidligere haft succes med it-virksomheden Navision, som blev solgt til Microsoft, mens Jesper Johansen tidligere har været formand for Secunia og senest Mofibo. Sammen har de tre investorer postet yderligere 18,5 millioner kroner i Orderyoyo, som skal hjælpe med at skalere vækstvirksomheden.
Virksomheden skal ekspandere yderligere
Med den seneste kapitalindsprøjtning samt tilførsel af viden og erfaring vil Orderyoyo forsøge at erobre en stadig større markedsandel fra Just Eat. Hos SEED Capital mener man, at Orderyoyo nu har formået at bygge og sælge et produkt, som deres kunder flittigt bruger. Her har Orderyoyo i flere sammenhænge arbejdet tæt sammen med Preben Damgaard og Jesper Johansen, og mener derfor, at de to passer godt til virksomheden og vil bidrage til selskabets videre ekspansion.
Preben Damgaard mener også, at Orderyoyo har et betydeligt potentiale og er kommet rigtig godt fra start:
”Orderyoyo har skabt et fantastisk produkt, som kunderne elsker. De har ramt et sweet spot og løser et reelt problem for deres kunder, som ikke selv har kompetencer eller marketingbudgetter til at bygge deres eget system. De er lykkes rigtig fint med skalering af deres produktionsmetode. De har rigtig fin fremgang og jeg glæder mig til at se, hvor det fører hen.”
Orderyoyo tæller i dag 45 ansatte og har 650 danske kunder.