Arkiver

BusinessDe små aktuelleNyhederSoftware

Startup vil gøre visuelt brugerindhold nemt for virksomheder

Ducksuite

Startuppet Ducksuite gør det nemt, hurtigt og sikkert for virksomheder at udnytte visuelt brugerindhold gennem Instagram. Den unge virksomhed har allerede flere prominente kunder og drømmer om at brede sig ud over landets grænser.

Vores hverdag præges mere og mere af diverse sociale medier, som i stigende grad bliver kanalen, vi får vores information fra. Medierne tager meget af vores tid og har derfor også meget af vores fokus.

Sociale medier som Instagram er for mange en uskyldig måde at dele sin gøren og færden på. Men hvad med dem, som ser indholdet? Nogle vil kunne identificere sig med indholdet, mens andre vil være uinteresserede. Dem, der finder indholdet spændende, vil ”følge” profilen og vende tilbage. Brugere med mange følgere kaldet social influencers, og de påvirker følgerne. Indflydelsen fra en social influencer kan, ifølge en frisk undersøgelse, være næsten lige så stor som fra dine personlige venner.

Hvad end man følger sine venner, social influencers eller lidt af hvert, skaber den store påvirkning nye muligheder for virksomheder, som søger at fokusere sin markedsføringsindsats.

Udfordringen ved at bruge visuelt indhold

Mange virksomheder benytter i dag skriftligt, brugergenereret indhold som eksempelvis Trustpilot. Men mange virksomheder kan også finde værdi i visuelt brugerindhold. Processen kan dog virke kompliceret, ineffektiv og ugennemsigtig, da man uden nogen form for værktøj, skal gøre alting manuelt.

”Først skal du ind og finde billederne. Derefter skal du kontakte hver enkelt person for at få tilladelse til at bruge billedet og ikke bryde copyrightloven, og til sidst skal billederne downloades og uploades. Det vil sige, at hele processen bliver langsom og besværlig,” siger Kenn Milo, stifter af Ducksuite. Et startup, som løser problemet ved at gøre hele processen automatiseret og let forståelig.

Hashtags for godkendelse

Helt konkret får kunderne en bruger i Ducksuite’s system. Herfra kan virksomheden logge ind og oprette valgfrie album. Derefter udvælges de ønskede hashtags, hvorefter alle billeder med det pågældende hashtag indhentes. Når virksomheden har valgt de billeder, den ønsker at benytte, sendes en automatiseret meddelelse, der lægges i kommentarfeltet på billedet, skrevet af virksomheden selv. Når beskeden er modtaget i kommentarfeltet, skal brugeren svare på beskeden med et givent hashtag, opsat af virksomheden. Svares der, vil det først da være muligt at fremvise billedet.

Løsningen gør det nemt for alle at bruge og kræver ikke nogen former for programmering at sætte op.

”Du får bare et script, som du kan kopiere ind på din hjemmeside, og så bliver billederne vist. Du kan så redigere løbende ved for eksempel at tilføje nye billeder. Når scriptet allerede er sat ind, eksempelvis på en hjemmeside, vil billederne løbende blive vist, som man modtager godkendelserne,” siger Kenn Milo.

Ducksuite har fokus på kunderne

Udviklingen af Ducksuites software har været en løbende proces siden begyndelsen i februar 2014, men den egentlige lancering fandt først sted i januar 2016. Siden har den unge virksomhed især brugt kundernes feedback som indikator for mulige implementeringer og opdateringer af systemet. Noget, man vil kunne se, i den næste opdatering.

Det er vigtigt for Ducksuite at lytte til sine kunder, da mange endnu ikke kender til systemets potentiale. Derfor tilbyder virksomheden også en gratis demonstration, så interesserede kan opleve, hvordan Ducksuite kan hjælpe netop deres virksomhed.

”En udfordring for os er, at visuelt brugerindhold kan virke meget nyt for mange virksomheder. De virksomheder, vi arbejder med, er firstmovers indenfor deres branche. Vi bevæger os på nyt territorium i forhold til brugergenereret indhold, hvorfor beslutningsprocesserne kan blive lidt lange,” siger Kenn Milo.

Software gør det lettere at udvide

Ifølge Ducksuite ser fremtiden dog lys ud. Det unge startup har allerede en række prominente kunder under bæltet, som blandt andet tæller Momondo, Danske Spil og Call Me.

Ducksuite drømmer derfor også om at brede sig ud over landets grænser. Her kigger Ducksuite i første omgang mod Sverige og Storbritannien, hvor virksomhedens softwareløsning let kan indføres.

”Heldigvis er vi jo en softwarevirksomhed, så det kræver ikke det store setup at åbne i et andet land. Derfor kan det heller ikke udelukkes, at vi allerede i år udvider til et andet land,” afslutter Kenn Milo.

Skriv et svar