Arkiver

BusinessE-handelNyheder

Cocktails i kassevis: Hvorfor internetbaserede abonnementer er lig med tillid

Cocktails

Et firma har valgt at bygge deres forretning på en subscriptionsmodel, et internetbaseret abonnement. De sender cocktails i kasser til kunderne gennem deres online platform, og det handler ifølge stifter Kristian Højklint Schneider om bekvemmelighed og tillid.

Det har været en lang uge. Du fortjener noget godt. En Ginger Rabbit måske. Eller en Bee’s Knees. Noget stærkt i hvert fald. Og det kan du få hos Deserved Cocktails. En ny startup, der gennem internetbaserede abonnementer leverer cocktails i særklasse til dit dørtrin.

Det er bekvemmeligt for brugeren, og det er da også netop, hvad sådan en subscriptionmodel handler om ifølge stifter Kristian Højklint Schneider. Bekvemmelighed og tillid.

”Abonnementer via internettet har den fordel, at brugeren kan få en mere omfattende oplevelse. Vi bruger Instagram og Facebook som primære platforme til at levere billeder og video og derigennem fortælle en rig historie sammen med leverancen,” siger han.

Forretningsmodel, der giver stærkere kunderelation

Platformen kombineret med emails sørger for at etablere en stærkere relation til kunderne, hvor Deserved Cocktails også får god feedback til at gøre forretningen endnu bedre.

”Ultimativt er abonnementer et spørgsmål om at opnå en større tillid end ved blot et almindeligt e-handels salg, og til det har vi brug for en god helhedsoplevelse,” siger Kristian Højklint Schneider.

Hans passion for cocktails gennemskinner Deserved Cocktails. På hjemmesiden er der ikke kun en abonnementsformular. Der er også en blog, hvor man netop kan få opskrifter som Ginger Rabbit og Bee’s Knees. For Kristian Højklint Schneider handler det nemlig også om det dybere narrativ ved en god cocktail.

”Cocktails er lækre, og flere skal have adgang til det. Men i hjemmet ender det tit med bare at blive en gin & tonic eller vin eller øl. Men vi skærer alt besværet fra og giver et lækkert, convenient produkt,” fortæller han.

Nu skal der bygges volumen på

Abonnementsformen valgte han netop for at understøtte den filosofi. I London, hvor han boede i fem år og arbejdede med Workpepper, er den model mere udbredt, og med opgangen i e-handel generelt herhjemme, følte han, at tiden og modellen var rigtig.

Deserved Cocktails blev stiftet sidste sommer. En håndfuld early adopters har taget konceptet til sig, og sidder derhjemme og nyder velassorterede cocktails allerede. Næste skridt for virksomheden er at få noget mere volumen på og lytte til kundernes feedback om produktet.

”Vores håb er, at vi kan gå hen og blive et household name, indledningsvis her i Danmark, for folk der interesserer sig for cocktails og det gode liv generelt. Sammen med volumen kommer også mulighederne for at differentere modellen, sådan at vi kan levere en endnu federe oplevelse for vores kunder, eksempelvis på fragt,” siger Kristian Højklint Schneider, der endnu ikke er gået fuldtid, men fordeler sine kompetencer på Workpepper og Deserved Cocktails.

2 kommentarer

Skriv et svar