Arkiver

BusinessNyhederPlatformVenturekapital

Millioninvestering skal gøre satsning til Google Analytics for HR

Ontame

Med en ny platform vil de to Graduateland-stiftere ruske op i jobmarkedet og spare virksomheder for millioner på rekruttering. Det har sikret dem en millioninvestering fra blandt andet Seed Capital.

Til sammen har de startet fire virksomheder med sammenlagt 60 ansatte, over 20.000 kunder på tævrs af 10 markeder og en omsætninger på mere end 100 millioner kroner. Nu har de to stiftere bag Graduateland, Jens Reimer Olesen og Morten Petersen rejst en millionstor kapitalindsprøjtning til deres nyeste – og største – satsning, Ontame.io.

Online marketing vil blive mere performancedrevet

Ontame.io skal give virksomheder indblik i, hvilke kanaler der performer bedst i deres rekrutteringsstrategi, og deres mission er ganske enkelt: De vil være Google Analytics for HR.

”Al online marketing er efterhånden performancedrevet. Enten betaler du for en visning af dit banner, et klik eller en kunde. Det er blevet gjort muligt via en øget gennemsigtighed i markedet, som til syvende og sidst er et resultat af teknologisk udvikling,” siger CEO Jens Reimer Olesen i en pressemeddelelse:

”Rekruttering og marketing er næsten én til én; så vi tror på, at online rekruttering vil blive langt mere performancedrevet – og her vil vi være bindeleddet mellem kunden og medierne.”

Skal køres stærkt eller dø

Ontame.io skal ”køres stærkt eller også skal den dø,” som Jens Reimer Olesen siger det. Derfor har virksomheden også haft et andet kapitalbehov end stifternes andre virksomheder. På den baggrund har de fået 6,2 millioner i venturepenge fra danske Seed Capital, business angel Magnus Kjøller samt LinkedIns tidligere nordiske direktør, Lars Ingerslev.

”Jens og Morten er blandt de dygtigste iværksættere i Danmark og udgør et virkelig stærkt team: De ved desuden, hvad den rejse, der ligger foran dem, indebærer. De løser et reelt behov i markedet. Store virksomheder, som bruger enorme summer på rekruttering er nødsaget til at træffe beslutninger om, hvilket kanaler man vil bruge på baggrund af mavefornemmelse. Det laver Ontame.io nu om på,” siger Investment Manager hos Seed Capital Alexander Viterbo-Horten i pressemeddelelsen.

Et globalt revolutionerende potentiale

Ontame.io gør HR- og rekrutteringsbranchen i stand til, igennem metrikker i realtid, at købe annonceplads baseret på en model, hvor der ikke betales per klik, men derimod per ansøgning modtaget.

“Ontame.io giver for første gang mulighed for at styre dit rekrutteringsbudget til de mediekanaler, som faktisk leverer nye medarbejdere. I dag er det mediekanalen, som leverer dokumentation gennem klik, annoncevisninger, påvirkning af kandidaten med mere. Med Ontame.io flyttes magten til virksomheden, som kan træffe beslutninger baseret på data i realtid. Det har potentiale til globalt at revolutionere og optimere medieindkøb inden for rekruttering og employer branding,” lyder det fra Lars Ingerslev.

Markedet for online rekruttering og employer branding er værdisat til 30 milliarder kroner og forventes at vokse 14,5 procent over de næste fire år. Ontame.io har nu ni måneder på bagen og er omsætningsgenererende. Deres kunder tæller allerede virksomheder som TDC, BMW, Nordea, PwC og Dong Energy.

Skriv et svar