Arkiver

FintechNyhederSponsoreret indhold

Vinder af TechBubbles #4: Alle medarbejdere skal være stolte af vores produkt

vinder

Denne måneds TechBubbles-vinder er fintech-startuppet Pleo. De har både fokus på kerneproduktet, men også stor fokus på medarbejderpleje. Medarbejderne skal simpelthen rundt i den lille virksomhed, fortæller CEO i Pleo.

“Det er så fedt, at folk har stemt på os, for vi har ikke fået reklameret for konkurrencen. Folk har altså helt selv gået ind og stemt på os,” siger CEO og CO-founder af Pleo Jeppe Rindom stolt, da han får overrakt en flaske bobler sponsoreret af Vivino.

Pleo har vundet denne måneds TechBubbles med med 29,4 procent af læsernes stemmer. De blev blandt andet nomineret af os på Trendsonline, fordi de tidligere i år har vundet prisen for Bedste Fintech Startup samt Årets Pioner 2016 ved Pioneers Festival. I september kunne de tilmed afsløre, at have rejst 20 millioner i kapital. Kapitalrunden ledtes af Founders A/S, Anders Holck Povlsen samt Oticon Fonden.

Pleo har for få måneder siden lanceret deres produkt i en betaudgave. Det betyder, at de er ved at tilpasse produktet ud fra den feedback, der kommer ind fra kunderne. Samtidig skal Pleo have erhvervet flere kunder, og til næste år er målet markedet i England. Derfor er der er nok at se til for den 15 mand store virksomhed. Alligevel er der også tid til medarbejderpleje, og snart skal alle fra teamet (se billede) på en teamtur til Sverige, fortæller Jeppe Rindom.

TechBubbles-vinder: Medarbejderne skal rundt i virksomheden

Pleo er en virksomhed, der har nytænkt firmakreditkortet. Det har de gjort ved at eliminere tidskrævende udlæg med en kombineret løsning af et fysisk firmakreditkort og en app. Medarbejderne kan gennem appen administrere kvitteringer og udgifter. Det betyder, at hverken medarbejder eller virksomhed skal bøvle med udlæg.

Virksomheden har lige nu 15 medarbejdere, og der kommer stadig nye til. Derfor er der behov for, at alle bliver holdt ajour med kerneproduktet. Det gør virksomheden ved at hive medarbejderne ud af deres daglige rutiner, så de kommer rundt og får en forståelse for hele virksomheden.

Hvis du sidder i bagenden af vores produkt, så er det svært at vide, hvad der sker ude frontline. Derfor sørger vi for, at vores medarbejdere kommer rundt i virksomheden. Eksempelvis skal en udvikler også forstå, hvordan de tænker i marketing. Og omvendt,” siger Jeppe Rindom.

Formålet med at sende medarbejderne rundt til hinanden er, at folk skal kunne føle sig stolte af, hvad de går og laver.

“Og det kan man kun, hvis man eksempelvis som udvikler også kommer ud og møder nogle kunder engang imellem,” siger Jeppe Rindom.

Skriv et svar