Næste års trends, do’s and don’ts inden for kundeinddragelse bliver der stillet skarpt på i en ny e-bog, hvor ti danske og internationale entreprenører giver deres bud på ti forskellige områder fra UX Specialist til CMO. Bogen udkommer onsdag.
2017 bliver kundernes år. Kundeoplevelse og kundeinddragelse. Det er i hvert fald hvad ti danske og internationale entreprenører forudser i en ny e.bog. I bogen ’The 2017 Customer Outlook’ bliver der givet bud på trends, do’s and don’ts alle med kundefokus med på ti forskellige områder.
Tim Vang og Tine Thygesen deler ud af deres guldkorn
Blandt andet giver medstifter af Founders House i Københaven Tine Thygesen sit bud på, hvad forbrugerne ser efter næste år i kapitlet om ’The Tech Entrepreneur’:
“We’re entering into an age where consumption and purpose get closer connected, and in that the ability to really connect with your customers becomes a required commercial skill. In such a world, companies need to build the most powerful of brands; movements.”
Også Tim Vang, CEO og medstifter af pree.to, kommer med råd til iværksætteren i kapitlet ’The Pretotyper’, hvor hans software pree.to. selvfølgelig kan være en løsning:
“On average about 80% of all new vying-for-market ideas will fail – regardless of their apparent wonderfulness or how well they are implemented. Not many ideas survive collisions with customer unpredictability and messy market realities. That’s where pretotyping comes in.”
Kunderne bliver vigtigt på alle niveauer af virksomheden
Bogen er udgivet af den københavnsbaserede internationale virksomhed UserTribe, som distribuerer bogen gratis digitalt via dette link fra onsdag den 23. november.
Læs også: UserTribe fylder år: Deler ud af fem års erfaringer
UserTribe vil med bogen skabe fokus om vigtigheden af kunden og kundebasen. Kunden vil nemlig i løbet af 2017 blive vigtig for hele virksomheden, fortæller Jytte Müller, head of marketing i UserTribe.
”Personerne er udvalgt, fordi de er eksperter på hver deres område. Det var vigtigt for os at få artiklerne fra så mange professionelle vinkler som muligt, da det netop er det, der også kommer til at ske i løbet af 2017: Kundeoplevelser og kundefokus er ikke længere bare for en eneste jobtitel eller afdeling, det bliver vigtigt for alle medarbejdere og ledere i en virksomhed,” siger hun.
10 skarpe hoveder
Jonas Alexandersson, CEO og medstifter af UserTribe har da også skrevet et kapital i bogen om The Business Developer:
“If there is one thing that will be a 2017-advantage for your business development in regards to customer involvement, it is this: The ability to integrate and secure your learnings across your entire organization.”
Derudover har Mark Hurst, CEO og stifter af Creative Good, Brynhild Vinskel, CMO i Xstream, B. Joseph Pine II, manden bag the Experience Economy Johan Lopes Helgesson, digital strategist i Adobe, Neil Stanhope, stifter af Underscore, Grimur Fjelsted, head og digital innovation i ECCO og Alex Kreger, CEO og stifter af UX Design Agency givet deres besyv med.
”Vi vil meget gerne skabe fokus omkring kundeinddragelse, kundeoplevelser og kundefokus generelt, derfor håber vi, at så mange som muligt vil læse, hvad de 10 skarpe hoveder skriver,” siger Jytte Müller.