Kapitalfonden Les Enfants Terrible har erhvervet sig mommy-portalen Min-Mave Aps. som led i en række strategiske opkøb. Maibrit Dessau tiltræder som administrerende direktør.
Det er it-stedet at være online for nybagte mødre. Portalen Min-mave.dk er Danmarks største af sin slags inden for rådgivning af nybagte mødre, og nu er mommyportalen blevet opkøbt af nichekapitalfonden Les Enfants Terrible. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.
Som led i ejerskiftet tiltræder Maibrit Dessau som administrerende direktør og 25 procent-medejer af portalen pr. 1. december. Maibrit Dessau har tidligere været redaktør på Min-Mave og tiltrådte i sommerne 2015 som daglig leder.
Overtagelse del af en række strategiske opkøb
Les Enfants Terrible, LesET har opkøbt portalen som led i en række strategiske opkøb inden for nichen. LesET er stiftet af investeringsselskabet Oeresund Capital 2016, og Marc Jeilman, administrerende direktør og ejer af Oeresund Capital, udtaler at:
“Vi ser et fantastisk potentiale i at vokse Min-Mave yderligere, således at vi kan fortsætte det meningsfyldte arbejde med at bistå yngre mødre. Vi har set frem til at byde Maibrit velkommen og denne transaktion er vores julegave til de øvrige selskaber i porteføljen. Maibrit er en sand ildsjæl.”
LesET vil skabe et nyt helhedsunivers for de yngre mødre
Hidtil har Nicolai Frisch medstifter af Dinero og Martin Thorborg fra blandt andet Amino og Dinero været hovedaktionærer i Min-Mave.
“Tallene viser jo, at Maibrit har leveret en imponerende indsats og vores salg til LesET er udelukkende udtryk for, at Martin og jeg har valgt at koncentrere os inden for B2B,” siger Nicolai Frisch i pressemeddelelsen.
“Jeg har været utrolig glad for at have Martin Thorborg og Nicolai Frisch som partnere, de har hjulpet mig med at bygge en rigtig god forretning, som er moden til at komme videre til næste skridt. Hos LesET er der en masse nye muligheder, som jeg glæder mig rigtig meget til at prøve kræfter med,” siger Maibrit Dessau til Trendsonline.
LesET planlægger desuden en række tiltag, der skal løfte kundeoplevelsen på Min-Mave og skabe et nyt helhedsunivers for de yngre mødre.