Arkiver

BusinessDe små aktuelleNyhederPlatform

Integreret løsning flytter dit event op i skyen: “Vi er lidt nogle event-nørder”

Conferize, event

Det nye Conferize er en pakkeløsning med fokus på networking, brugervenlighed og customization. Forretningsmodellen er data-baseret og gratis for både brugere og arrangører.

Danske Conferize er verdens største sociale netværk for professionelle events og konferencer. Virksomheden har siden opstarten i 2011 høstet bred succes i det fragmenterede marked for events og konferencer.

Men det ambitiøse foretagende hviler ikke på laurbærrene. For nylig kunne virksomheden løfte sløret for, hvad direktør og stifter Martin Ferro-Thomsen beskriver som ”en pakkeløsning for at få dit event online”.

”Vi er lidt nogle event-nørder. Vi synes, events er fede, men samtidig har vi set et behov for noget software, der kan kombinere offline events med alle de nye muligheder, som digitaliseringen giver,” siger Martin Ferro-Thomsen.

Den komplette løsning

Conferizes løsning er en samlet pakke, som integrerer alt, et event har brug for, i ét værktøj, samlet på én platform. Det er særligt relevant for mindre eventarrangører, som ofte må prioritere deres ressourcer. Her skiller den danske virksomhed sig ud fra konkurrencen ved at tilbyde en pakkeløsning, som samler alle data- og services i samme sky.

”Vi kender det alle sammen, når vi skal til events. Du signer op på en hjemmeside for at få information – det er første gang, man signer op. Herefter skal billetten købes. Det foregår eksempelvis gennem Eventbrite eller Billetto, så det er endnu et sted man signer op. Til sidst signer du måske op til eventets app. Og det er egentlig det problem, vi løser,” siger Martin Ferro-Thomsen.

Samtidig har arrangørerne mulighed for at skræddersy deres eventside på en række parametre, og Conferize tilbyder også en whitelabel-løsning, som fjerner Conferizes branding, men koster en pro fee på 49 dollars for ét event.

Conferize: Et godt event udgøres af gode folk

Hos Conferize tror man på, at et godt event udgøres af gode folk. En stor del af eventoplevelsen er forbundet med de mennesker, der kommer. Men det er oftest svært at få et indblik i, hvem de andre deltagere er.

Som deltager kan du se, hvem der kommer og kontakte dem, hvis de vel og mærke er interesserede i at blive kontaktet.

”På den måde kan jeg være sikker på at møde nogle af de mennesker, jeg gerne vil snakke med til eventet. Vores tanke er, at man ikke bare køber en billet, men man køber adgang til det netværk, der er omkring eventet,” siger Martin Ferro-Thomsen.

Nul procents-kommission

Conferize opererer i et meget konkurrencepræget område. Derfor vil prisen på software altid bevæge sig mod nul. Samtidig arbejder Conferize ud fra en ambition om at være billigst og bedst. Derfor er Conferizes nye forretningsmodel primært databaseret.

Conferize opererer med et B2B2C-princip. Det betyder, at deltagere, der registrerer sig til et event bygget på Conferizes software, også oprettes i virksomhedens netværk. De events, der bruger Conferizes løsning, hjælper derfor samtidig med at samle nye mennesker på platformen.

”Vi laver et produkt, der er mere attraktivt og brugervenligt, som løser alle problemer og så ‘giver’ vi det væk. Til gengæld bliver folk en del af vores netværk. Og det er her, vi er fundamentalt anderledes. Jo flere medlemmer på platformen, jo mere interessant er det at lægge sit event op,” siger Martin Ferro-Thomsen.

Hotels.com for events og konferencer

Med al den data, som Conferize indsamler er målet i sidste ende at skabe en platform i stil med Hotels.com, men for events og konferencer.

”Vi vil selvfølgelig behandle vores brugere ordentligt. Men man kunne godt forestille sig, at vi om et år eller to begynder at gøre vores brugere opmærksom på events baseret på interesse og geografisk nærhed. Det er jo ikke reklame, hvis man synes, det er interessant,” siger Martin Ferro-Thomsen.

Virksomhedens service bruges allerede i mere end 100 lande over alt på kloden. Men i fremtiden er det virksomhedens mål at puste yderligere til den geografiske spredning. Samtidig vil Conferize også rette fokus mod de større eventarrangører, der har flere events. Her overvejer Conferize en abonnementsbaseret løsning i stedet for sin nuværende løsning, som ikke rigtigt henvender sig til multi-eventarrangører.

Skriv et svar