Arkiver

NyhederPlatformVenturekapital

Business angels investerer millioner i interaktiv e-learning

e-learning, CanopyLAB, elearning, elæring, platform

På CanopyLABs platform kan virksomheder, NGOer og institutioner udbyde online kurser med fokus på læring gennem interaktion, som skal støtte næste generation af e-learning. Den vision har nu fået en millioninvestering fra en række business angels.

På et forskningsophold i Australien blev ph.d.-stipendiat, Sahra-Josephine Hjorth, fra Aalborg Universitet, interesseret i, hvordan sociale medier kan benyttes til at skabe engagerende og social læring. Der var en kløft mellem de eksisterende e-learning-platforme og den læring, unge efterspurgte; læring, som er sjov, interaktiv og som inspirerer til at handle.

Defor stiftede hun e-learning-platformen CanopyLAB sammen med Christian Skræm Jense  som nu har fået en millioninvestering fra en række business angels. Hvor stor investeringen præcis er, er fortrolig, men hvad pengene skal bruges til, fortæller startuppet gerne:

”CanopyLABS eLæringsplatform skal videreudvikles. Vi udbyder engagerende og interaktive online kurser, og i det første halvandet år har vi fokuseret på at tilbyde gratis kurser til unge i hele verden, men på baggrund af stor efterspørgsel fra danske og internationale virksomheder og koncerner, har vi udviklet en ny platform, der skal sikre intern læring af høj kvalitet for virksomhedernes ansatte,” fortæller startuppet.

Passiv læring øger frafaldsprocenten

Det betyder, at brugere med vidt forskellige forudsætninger og forventninger kan tilpasse læringen til netop deres behov. Platformen er bygget op om et integreret socialt netværk, så brugerne kan interagere med hinanden. Det er kernen, for ifølge CanopyLAB har de fleste læringsplatforme en frafaldsrate på op mod 93 procent, fordi brugerne synes, kurserne er kedelige og der mangler muligheder for at diskutere og samarbejde med andre.

”Det er afgørende, at vi forstår, at vi uddanner en generation af samfundsbevidste unge, der ikke stiller sig tilfredse med udelukkende at lære et fag, fordi det er, hvad der kræves af dem, men som ønsker at tilegne sig kompetencer og viden, der gør dem i stand til at gøre en forskel i den verden, de lever i,” siger Sahra-Josephine Hjorth.

Udvikling giver tilfredse ansatte

CanopyLAB var med i Thinkubators accelerator i 2016. Platformen har over 5000 brugere fra mere end 65 lande, som også følger dem på sociale medier. Men det er ikke kun unge, der efterspørger denne type læring, og derfor satser CanopyLAB på den nye platform.

Større virksomheder begyndte nemlig at prikke stifterne på skulderen efter muligheder for deres ansatte. Den nye white label-løsning står klar til marts, og her vil virksomheder kunne tage online kurser udbudt af virksomhederne selv, men også af andre virksomheder, NGOer og institutioner, der bruger platformen.

Kurserne fokuserer på fremtidens færdigheder; samarbejde, lederskab, problemløsning, tværkulturel kommunikation, personlig udvikling, og platformen åbner op for, at virksomhederne kan spotte talenter og uddanne deres nuværende ansatte og give dem muligheden for at udvikle sig.

Investorerne er:

  • Jens-Peter Poulsen, tidligere partner i PA Consulting
  • Joachim Majholm, journalist og iværksætter, bosiddende i San Francisco.
  • Christian Mærsk Mc-Kinney Olufsen, CEO og grundlægger af ADFECT ApS
  • Laila Pawlak og Kris Østergaard, der står bag Dare2Mansion
  • Peter Kragh Halling, entreprenør
  • Jørgen Balle, ejer af SAXO.com
  • Eric K. Horten, partner i Mazanti-Andersen, Korsø, Jensen.

Skriv et svar