Arkiver

NyhederSoftware

Dansk booking-startup får millioninvestering

Timekit, booking, investering

Danske Timekit har lukket en investering fra Connect Ventures på 1,7 millioner dollars i seed-funding, svarende til over 12,6 millioner kroner. 

Jesper Klingenberg, medstifter af det danske startup, Timekit, som udvikler bookingsoftware til udviklere og designere, havde tirsdag to store meddelelser på Timekits blog; en lancering af et nyt design og en større investering.

Starter vi med investeringen, så lukkede Timekit nemlig en investering fra Connect Ventures og en række private investorer på 1,7 millioner dollars svarende til 12,6 millioner kroner i seed-funding.

Teknologien bliver mere kompleks, men brugerne vil have intuitiv lethed

Blandt de investerende angels er den tidligere CTO for Spotify, Anders Ehn, Libratone-stifter Tommy Andersen, Songkick-stifter Ian Hogarth og serieiværksætteren Hampus Jakobsson.

“Der er to tendenser, som vi har set i software over de seneste par år, som Timekit indeholder: at stadig mere kompleks teknologi bliver brugt som byggesten, som enhver person eller virksomhed vil kunne indsætte i deres stacks (samling af software red.) og at brugeroplevelse er en central differentiator for B2B-software. Med Timekit er der ingen grund til at bygge et komplekst bookingsystem for at kunne administrere sine ressourcer effektivt,” siger Sitar Teli, Managing Partner i Connect Ventures i en pressemeddelelse:

“Vi er stolte støtter af Typeform, og vi tror på, at hvad Typeform har gjort for formularer, vil Timekit gøre for booking.”

Alle skal kunne bygge et bookingsystem

Timekit blev stiftet i 2015. Det er en fleksibel software, som vil gøre det nemt for virksomheder at bygge egne bookingsystemer til bookinger af mere eller mindre kompleks grad med deres REST API, som gør det nemt at sende rå data enten fra eller til en hjemmeside fra en anden.

Samtidig med investeringen afslørede Timekit et nyt design over hele linjen og en web app til designere og udviklere. Appen gør det endnu lettere at bygge et system gennem en visuel interface som tilføjelse til direkte at interagere med Timekits API.

“I disse tider forventer kunder topklasse interaktion og brugeroplevelse, når de handler online. Der bliver lavet betydelige investeringer i ehandel for at optimere købsflow, men når man skal booke noget online kræver det ofte stadig manuelle processer. Vi tror på, at Timekit er det manglede led, der giver virksomheder muligheden for at implementere en realtime softwareløsning, der føles som om det er bygget in-house, men med fleksibiliteten og brugervenligheden som en simpel SaaS-app,” siger Jesper Klingenberg, CEO hos Timekit i pressemeddelelsen.

1 kommentar

Skriv et svar