Arkiver

Content Ad SpaceSponsoreret indhold

Flere og flere virksomheder bruger Snapchat til at fange deres publikum

Det er ingen hemmelighed, at de sociale medier er blevet langt mere populære end blot for et par år siden, og der er bestemt ikke udsigt til at færre vil benytte sig af disse online medier.

Men hvor kunderne er, bør virksomhederne også være. Det er en af grundene til, at rigtig mange virksomheder efterhånden får øjnene op for nogle af de sociale medier, der hidtil ikke har været brugt i lige så stor grad af virksomheder som Facebook og Instagram – Snapchat er en af disse.

Snapchat åbner helt nye muligheder

Mange ser kun Snapchat som en app, hvor unge kan sende ligegyldige billeder og videoer til hinanden. Men få virksomheder har også udnyttet appen til sin fordel. Snapchat kan nemlig noget, som andre sociale medier ikke på samme måde formår.

Virksomheder kan netop benytte Snapchat til at knytte et tæt bånd og en afslappet forbindelse til deres følgere. Deres følgere kan nemlig få et anderledes indblik i virksomheden, end de ellers gør på LinkedIn og Facebook.

De positive muligheder ved Snapchat

At Snapchat endnu ikke er helt så udbredt blandt virksomheder, burde bestemt ikke holde virksomheder tilbage. I stedet kan virksomheder se det som en fordel, da de herved kan skille sig ud fra konkurrenterne, hvis de er nogle af de eneste, der bruger dette medie.

Hvis fashionforest.dk bruges som eksempel – en virksomhed, der sælger tøj, sko og tasker på internettet – kan man nemt forestille sig, hvordan de kunne bruge netop Snapchat til at vise deres nye tøj og sko frem i højere grad end på andre medier. Snapchat er nemlig en app, hvor folk sender billeder eller videoer, der bliver vist i 1-10 sekunder, som derefter bliver slettet efter 24 timer. Virksomheder har derfor mulighed for at lægge flere ting op om dagen, da det ikke føles som om, at deres side bliver spammet med tusindvis af billeder indenfor få måneder, som det ellers ville blive opfattet på andre sociale medier, netop fordi billederne forsvinder igen.

Selvfølgelig er der platformen Instagram, hvor flotte, opstillede billeder regelmæssigt lægges op, pyntet med filtre og farveændringer. Men på Snapchat kan en anden vinkel i stedet gives – medarbejdere med tøjet på, en sjov video af deres nyeste sko eller noget helt tredje. Mulighederne er mange, og det forklarer også hvorfor flere virksomheder efterhånden vælger at gå online på Snapchat.

God kommunikation med kunderne er altså vigtigt, og det er vigtigt at vide, hvordan I som virksomhed helt præcist gør det. Måske er der ansatte med en relevant kommunikationsuddannelse, der kan hjælpe jer på rette vej med dette, og ellers kan ekstern bidrage med viden.

Sidst er det også relevant at huske på, at halvdelen af danskerne mellem 12-29 år bruger Snapchat. Det er derfor bestemt ikke dumt at ramme målgruppen med lidt mere utraditionelle sociale medier.

Skriv et svar