Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Dansk virksomhed har gjort toiletter til unik annoncemulighed

Er der et sted, hvor mennesker uundgåeligt vil opholde sig et par gange om dagen, er det på toilettet. Et så basalt behov kan ikke ignoreres og er en naturlig del af ethvert firma eller enhver institution. Dog behøver toilettet langt fra at være trivielt, men det er snarere en unik annonceringsmulighed. Toilettet signalerer nemlig mere om virksomheden eller institutionen, end man lige tror.

Markedsføring på offentlige toiletter har vist sig at være en af de mest effektive former for markedsføring. Et toilet kan nemlig hurtigt blive et klinisk og ryddet miljø, og derfor er det ekstra tiltrækkende i sådanne miljøer, hvis en farverig reklame eller et inspirerende informationsskilt pryder væggen. Fordelen er imidlertid også, at kommunikationen til potentielle kunder er uforstyrret og direkte gennem markedsføringen på de offentlige toiletter.

Toilettet er mere end bare en facilitet

Når det gælder markedsføring, er toilettet mere end bare et toilet. Formår man at tænke kreativt, er det en af de bedste annonceringsmuligheder, der findes. Samtidigt med at være specialister i miljøcertificerede toiletfaciliteter er HOPE A/S også specialister, når det gælder effektiv markedsføring. Når man investerer i nye toiletfaciliteter, er der hos HOPE A/S derfor også mulighed for at designe toiletfaciliteterne med eksempelvis virksomhedslogo eller reklamefilm, som giver blikfang og stimulerer menneskers æstetiske sans.

Opmærksomhed, mersalg og dokumenteret effekt

Undersøgelser taget i forbindelse med HOPE A/S’ produkter har vist stor effekt hos potentielle kunder. For eksempel giver de smarte vandfri urinaler mulighed for reklame gennem statiske reklameskilte eller en mindre LCD-skærm, hvor levende billeder sendes direkte til hver urinal. Dette skaber nysgerrighed hos den besøgende og giver således plads til at fremme virksomhedens eller institutionens produkter eller tjenester. Ifølge undersøgelser husker 90 % reklamerne, som de ser på toiletfaciliteterne, og hele 96 % opfatter reklamerne positivt.

En anden oplagt mulighed er at få eget logo på håndtørreren, som også giver blikfang og mulighed for at minde potentielle kunder om virksomheden eller institutionen. Fremfor blot at bruge klistermærker, der med tiden falmer og kan pilles af, er denne type logo langt mere holdbar og effektiv.