Arkiver

Sponsoreret indhold

Sådan kan du bruge SEO i din online markedsføring

Denne artikel er skrevet af Theis Hansen, som er konsulent i online markedsføring og ejer af Jysk Reklambureau.

Står du og mangler en ny bil, en vvs-mand i dit lokalområde eller en ny fladskærm til stuen, vil du højst sandsynligt starte din jagt på en søgemaskine. I Danmark står Google for 95 procent af danskernes søgninger og er uden tvivl den, som de fleste af os tyer til, når vi skal bruge et nyt produkt eller ydelse. Men uanset om det gælder Google, Bing eller andre søgemaskiner, er det alfa omega, at du som virksomhed formår at placere dig i toppen af søgefeltet, hvis du vil skabe profit og hurtige resultater.

Og hvordan sikrer du dig så den eftertragtede topplacering blandt junglen af andre produkter, der kæmper om at fange brugernes opmærksomhed på søgemaskinerne? Svaret er ganske enkelt søgemaskineoptimering også kendt som SEO – det ultimative værktøj til at øge enhver virksomheds synlighed online.

Stryg til tops med SEO
SEO handler helt grundlæggende om at få flere besøgende til din hjemmeside for dermed at skabe flere potentielle kunder. Større trafik er koden til at skabe omsætning, og det når du hurtigst i mål med ved at optimere din hjemmesides placering på søgemaskiner som især Google. Modsat Google Adwords handler SEO ikke om betalte annoncer men om de organiske søgeresultater, som dukker op på søgemaskinerne, når brugerne taster specifikke ord i søgefeltet. Og for at komme til tops blandt de organiske søgeresultater, gælder det om at optimere ens hjemmesides sprogbrug, søgeord, opsætning og tekniske brug af eksempelvis data for at skabe størst mulig brugervenlighed på tværs af platforme. Ved effektivt at udnytte de forskellige SEO-værktøjer kan din hjemmeside hurtigt overhale konkurrenterne og indtage den eftertragtede topplacering. Du kan læse mere om det grundlæggende om SEO på wikipedia her.

En investering i din virksomheds fremtid
Synligheden er afgørende, hvis du vil skabe større omsætning og lokke flere potentielle kunder til din virksomhed. For at optimeringen af din hjemmeside kan finde sted, kræver det omfattende analyser og løbende tests af din hjemmesides formåen. Med SEO er der nemlig mulighed for hele tiden at justere og skrue op og ned for tiltag med henblik på at ramme netop din målgruppe bedst muligt. Et af de helt afgørende aspekter af SEO er selve søgeordsanalysen, som har til formål at finde frem til de søgeord, som brugerne oftest anvender. Dette fører til, at du kan gennemskue de mest relevant søgeord for din virksomhed. Dermed optimerer du din effektiv din online markedsføring og skaber gode tal på bundlinjen.

 

Professionel vejledning til de bedste resultater
Det kan være lidt af en jungle at finde ud af, hvordan du bedst udnytter SEO-værktøjerne effektivt for din virksomhed. Derfor kan det være værd at overveje at alliere sig med et professionelt SEO-bureau, der kan hjælpe dig godt på vej. Uanset om du blot ønsker gode råd i opstartsfasen eller ønsker at overgive tøjlerne fuldstændig til et ekspert-team inden for SEO, gør du en god investering ved at søge kompetent sparring på området. Hvis du knækker koden til SEO, vil alle veje i sidste ende føre brugerne til netop din hjemmeside.

1 kommentar

Skriv et svar