Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Den visuelle identitet og branding er alt afgørende

For at din virksomhed skal opleve succes, så er det alfa omega, at dine kunder ved, hvem du er, og hvad du står for. Derfor skal du fokusere på din visuelle identitet og branding. Ved at have en stærk visuel profil kan du skille dig ud blandt konkurrenterne, og du kan være sikker på, at din målgruppe vil vide, hvem du er. Det afgørende her er, at du ved, hvordan du skaber en stærk visuel identitet. Det gør du blandt andet ved at have et logo der er: simpelt, nem at genkende, tilpasset målgruppen, og som skaber relevante positive associationer til din virksomhed. Logoet skal herefter være i samspil med det grafiske udtryk, din virksomhed har. Der skal med andre ord være en rød tråd mellem logoet selv og alle platforme du benytter dig af. Altså skal din hjemmeside, visitkort, dørmåtte, Facebook-side osv. ligne hinanden, så kunderne ikke er i tvivl om, hvilken virksomhed der er tale om. Derudover er det vigtigt at dit logo signalerer virksomhedens vision og mission eller kernekompetencer. Du skal med andre ord udtrykke, det allervigtigste kunden skal vide om din virksomhed. Ønsker du virkelig at udbrede din virksomhed, kan du med fordel bruge et par timer i din fritid på at informere samt reklamere for virksomheden på gågader osv.

Troværdighed holder på kunderne

Det er nemlig din visuelle identitet, der er kunden førstehåndsindtryk af din virksomhed, og det er derfor vigtigt at den udstråler professionalisme og troværdighed. Føler kunden at vedkommende kender din virksomhed, og at virksomheden er pålidelig, er der langt større chance for, at kunden vælger din virksomhed fremfor andre i branchen. Din visuelle identitet er altså grundstenen for din virksomheds brand og dermed også en central rolle i kommunikationen med kunderne og brandingen af din virksomhed. Sørg derfor for at din visuelle identitet har stor gennemslagskraft, så brandingen af din virksomhed sker nemt og samtidig virker troværdig og oprigtig. Jo større tiltro kunden har til din virksomhed, jo større chance er der for salg, og jo mere tid bruger de på at tænke på virksomheden i deres fritid.