Arkiver

Sponsoreret indhold

Sådan bør du som forbruger forberede dig til Black Friday

Black Friday er i 2018 d. 23. November. Inden denne dato, er det ikke kun virksomhederne, som bør forberede sig med kampagner og gode tilbud. For at få det optimale ud af årets største tilbudsdag, er det også nødvendigt, at forbrugerne gennemføre nogen forberedelse. I denne artikel kan du læse om, hvordan forbrugerne bedst forbereder sig til Black Friday online og sikrer sig, at de får de bedste tilbud på markedet.

Lav en indkøbsseddel

Første skridt er at identificere alle de ting som man mangler og kunne være interesseret i at købe på Black Friday. Man kan som udgangspunkt regne med, at få rabatter på minimum 25% på alle varer. Black Friday tilbud er mest udbredt blandt elektronikforhandlere, men efterhånden er andre brancher også ved at have implementeret denne mærkedag i deres planlægning af tilbud og kampagner. Det er en god idé at anføre normalpriserne af de produkterne som man har på sin liste. Derudover bør man også tage stilling til om man rent faktisk har råd til alle varerne på listen (der bør regnes med 25% rabat). Alternativt kan man prioritere varerne og være klar til at købe afhængig af, hvor stor rabat, der kan opnås.

Find tilbudsblade fra de største butikker

Størstedelen af de store butikker har allerede på forhånd offentliggjort sine Black Friday tilbud. Du kan med fordel indsamle tilbudsblade fra de største butikker og se om de matcher nogle af dine produkter på listen. Det er ofte de største butikker, der også kan levere de bedste tilbud på grund af stordriftsfordele. Lav en sammenligning af de nærmeste konkurrenter og angiv de forskellige priser på din liste, så du får et overblik over markedet.

Black Friday online

Køb dine varer på Black Friday online. Det kan let blive en kaotisk dag, hvis tusindvis af mennesker skal besøge fysiske butikker med gode tilbud i hele landet. På denne dag er der altså en klar fordel i at foretage sine køb online hjemme fra sofaen. Her kan det gøres i ro og mag og man har samtidig langt bedre muligheder for sammenligning blandt forskellige butikker. Den eneste ulempe er, at man selvfølgelig ikke har varerne samme dag, men de fleste webshops har heldigvis levering i Danmark på kun to dage.

Hvis man er mange venner, der er interesseret i de samme produkter, kan det være en god idé at koordinere indsatsen. Eksempelvis ved at oprette et Google Sheets og dermed oprette en fælles liste, hvor man kan skrive priser på produkterne hos de forskellige leverandører. På den måde har man en langt større kapacitet til at undersøge markedet og der vil være en større chance for, at man finder de bedste tilbud.

Skriv et svar