Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Nye online trends inden for rekruttering

Sociale medier har ændret måden, man kan rekrutterer nye medarbejdere på, og her kan du læse om de forskellige muligheder, du har for at rekruttere din næste medarbejder via de sociale medier.

LinkedIn

Med ca. 530 mio. profiler er der ikke noget at sige til at LinkedIn, er blevet manges fortrukne sted at finde nye medarbejdere, og det er også mange jobsøgendes fortrukne sted at lede efter deres nye arbejdsplads.

LinkedIn er det sociale medie, der for mange er mest professionelt, og derfor også det sociale medie, som de fleste forbinder med jobs og rekruttering. På LinkedIn kan du vise din virksomhed fra en anden vinkel, end man gør på andre sociale medier. Man skal nemlig på LinkedIn promovere sin virksomhed som arbejdsplads fremfor at sælge et produkt eller ydelse. Derfor giver det også god mening at rekruttere sine medarbejdere her fremfor platforme, hvor man får forstyrret sine kunder med stillingsopslag, når de blot er interesseret i at købe ens varer. Og på LinkedIn går det begge veje – for ikke nok med at virksomheden kan snuse i din virksomhedsprofil, du har også mulighed for at snuse i dine kandidaters profil. Dette er også med til at øge chancen for et godt match mellem virksomhed og kandidat.

Instagram & Facebook

På Instagram giver det god mening at arbejde med employer branding, dette kan gøres gennem video, og billeder der kan bruges som storytelling og give et blik bag om din virksomhed. Dette kan også bruges til at vække interessen, for folk der kan forene sig med arbejdskulturen hos din virksomhed. Både Instagram og Facebook har en funktion, der hedder ’story’, og denne kan bruges til at vise dagligdagen hos din virksomhed, uden at forstyrrer for salgsopslag. Og mange kunder vil ovenikøbet opleve, at blive tættere ’forbundet’ med dine medarbejdere, og dette kan gøre dem mere loyale overfor din virksomhed.

Derudover har ’tags’ og ’delinger’ også betydet, at dine kunder pludselig tager del i din rekruttering. Her kan dine kunder gå ind og tagge personer, de mener matcher godt sammen med din virksomhed. Og de kan dele opslags, som kommer ud til alle deres venner, som jo ofte er flere end 100 personer. Og man skal huske, at tags og delinger er gratis hjælp og reklame for din virksomhed.

Få professionel hjælp til rekrutteringen

Hvis man vil have hjælp til sin rekruttering, findes der flere professionelle firmae,r som har specialiseret sig i rekruttering både on- & offline. Og hos ballisager.com har man specialiseret sig i både rekrutteringsdelen og karriererådgivning. Fordelen ved de professionelle firmaer er, at de har et stort netværk, og mange i deres netværk har også aktivt været ind og melde sig aktivt søgende efter nye udfordringer.

Derudover har disse virksomheder også ofte karriererådgivning, og dette er med til at sikre, at virksomhederne finder et godt match til din virksomhed. Og der er ikke nogen tvivl om, at fejlansættelser er en dyr fornøjelse for din virksomhed. Alle de ressourcer, man bruger på at oplære en ny medarbejder, er omkostningsrigt, og skal jo helst bruges på de rigtige medarbejdere.

Skriv et svar

%d bloggers like this: