Det er ingen hemmelighed, at både internettet og de sociale medier er blevet langt mere populært det seneste årti, og hver dag sker der en ny udvikling indenfor teknologi, og det er derfor især vigtigt, at virksomheder følger med denne udvikling. Langt de fleste danske virksomheder er at finde på enten Facebook, Instagram, Twitter eller måske på alle tre platforme, hvor de promoverer sig selv, hvilket betyder, at mange ting og billeder ligger frit på nettet. Så hvad kan dig og din virksomhed gøre for at sikre bedst muligt, at jeres billeder ikke pludselig havner i forkerte hænder og at jeres produkter ikke bliver kopieret? Læs med og få gode råd.
Hvad er et vandmærke?
Vandmærker er blevet brugt i mange hundrede år både på pengesedler og frimærker, og de er oftest skjulte, så du ikke nødvendigvis bemærker dem med det samme. I forhold til de digitale billeder, yder et vandmærke samme formål. Her bliver vandmærket oftest placeret i siden af billedet, og det er derfor let at se, at billedet tilhører din virksomhed. Dette beskytter altså din virksomheds billeder, og det bliver sværere for folk at stjæle dem fra dig. Mange virksomheder benytter sig allerede af dette, fordi det dermed forhindrer konkurrenter i kopiering af deres produkt.
Andre gode råd
Hvis du er interesseret i at læse mere om dette, kan du læse meget mere om det og en masse andet spændende på it-artikler.dk, som også har en vejledning til, hvordan du nemt og enkelt kan uploade et vandmærke på dine billeder. Samtidig findes der en masse andre tips og trics til både Windows- og Apple produkter, så hvis der er andet, du er i tvivl om indenfor teknologi, kan du finde hjælp til stort set alt på deres hjemmeside.