Arkiver

Sponsoreret indhold

Guide: Sådan for din hjemmeside en højere rangering på Google med SEO

Sidder du og prøver at forstå hvad SEO er, og vil gerne have at din virksomhed bliver vist oftere i Googles søgeresultater? Så kan du i denne guide få en overordnet forklaring af hvad SEO er og hvordan du kan bruge det til din hjemmeside.

Hvad er SEO?

Hvis du gerne vil have at din virksomheds hjemmeside rangere højere på Google, betyder det at du vil have at den vises højere oppe på de søgeresultater som Google forslår, når der bliver fortaget en søgning på et specielt søgeord. For at opnå en højere placering på Googles søgeresultater, skal du lave SEO på din hjemmeside. SEO står for ’Search Engine Optimization’ eller på dansk ’søgemaskineoptimering’.

Der er henholdsvis 3 forskellige ting, som du skal optimere på, når du skal lave SEO på din hjemmeside.

  • Teknisk SEO
  • Content
  • Link Building

Teknisk SEO

Det første du skal optimere, er alt det tekniske og selve strukturen ved din hjemmeside. Det er det første Google kigger på, når de ”indekserer” din hjemmeside. Her skal du få din udvikler til at gøre din hjemmeside hurtig som lynet. Udover at være super hurtig, skal du også gøre så din hjemmeside er mobilvenlig. I dag foretages størstedelen af alle søgninger på google nemlig på en mobil, ikke en computer.

Content

Når din hjemmeside er optimeret 100 % på det tekniske og har en rigtig god struktur, så er det næste du skal optimere på, din content, eller som det hedder på dansk indhold. Dit indhold skal give søgeren det de søger efter når de søger på Google. Google ved nemlig om brugeren for besvaret sin søgning.

Når du laver dit indhold, skal du have lange tekster som virkelig besvarer brugerens spørgsmål. Dette skal selvfølgelig ikke bare stå i en lang smøre. Lav en masse afsnit, indsæt også gerne både billeder og video, så brugeren har nemt ved at læse din side.

Du kan se et eksempel på en hjemmeside som er gode til at lave godt indhold, om et emne som kan være svært at forklarer her Pantebrev.dk

Lig specielt mærke til hvor mange underoverskrifter og afsnit der er på siden.

Linkbuilding

Når du har lavet nogle gode sider med noget godt og læseligt indhold. Så er det næste Google kigger på, hvor mange andre hjemmesider som ”linker” til din hjemmeside. Et link fra en anden hjemmeside ser Google som en ’anbefaling’ af din hjemmeside. Derfor skal du skaffe så mange links til din hjemmeside som muligt.

Disse links skal dog komme fra relevante sider. Hvis du f.eks. har en webshop som sælger hundefoder, så vil et link fra det lokale pizzeria hjemmeside ikke betyde særlig meget i Googles øjne. Får du derimod et link til din hjemmeside fra en dyrlæge, så ser google dette link som at være meget relevant.

Du har ved at læse denne hjemmeside, forhåbentlig fået et lang større overblik over hvad SEO er og hvad det betyder for hvordan din virksomheds hjemmeside bliver rangeret.

Skriv et svar