Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Hvor skal du lave markedsføring?

Hvis du er en virksomhed der har oplevet, at der ikke lige er så meget trafik inde på siden, som man ellers havde regnet med. Så har i nok overvejet hvorvidt i skal bruge nye kanaler ud til kunderne.

Når man skal vælge kanal, er det vigtigt man tager højde for forskellige ting, heriblandt er det vigtigt man kigger på sin størrelse samt målgruppe.

Hvad er der at vælge i mellem

Hvis du gerne vil producere og lancere en række forskelligt markedsførings produkter, så er der en række forskellige kanaler du kan lancer produkterne igennem.

Skal du ud med dit brand, kan du bruge en række både traditionelle kanaler, men også kanaler der i takt med den mere digitale hverdag vi har fået, er komme til.

De klassiske reklame muligheder kan stadig bruges, b.la. kan man købe Tv reklame spots, her for du muligheden for at fange seerne hver gang der er reklame mellem udsendelserne.

Det kan også være det er relevant med et lille spot i lokal avisen i byen hvor forretningen ligger i.

Mens der i høj grad stadig bliver brugt de klassiske kanaler, så bliver der i høj grad også brugt de digitale markedsføringsmuligheder. Disse kanaler er nogen som man før hen ikke har haft mulighed for at bruge.

Digital markedsføring

Den marketingskanal som man i høj grad snakker om i dag, er den digitale af slagsen.

Det er nemlig i høj grad muligt i dag ikke kun at klare reklamerne markant billigere, men også kunne måle på dem markant bedre.

Google

Der har i mange år været fokus på markedsføring via. Google. Her er det primært i form af SEO optimering. Her kan du konkurrere med alle andre på markedet om, at komme til toppen af google søgningerne.

Det er i dag en nødvendighed, at man SEO optimerer sin side for, at kunne komme op til toppen når det kommer til søgeresultater. Det er nemlig meget svært at få konverteringer hvis man ikke har en god Google ranking.

Facebook

Hertil er en af de største digitale marketingskanaler Facebook, det er nemlig muligt både at komme ud til rigtig mange kunder, men også konvertere rigtig mange kunder direkte igennem Facebook.

Når det kommer til markedsføring på Facebook, så er der en del forskelligt at vælge imellem.

Alt efter hvad man har brug for, så kan man bruge Facebook-ads, som minder meget om den gammeldags reklame. 

Hvis man til gengæld har et højt antal følgere, så kan man bruge den mere generiske metode. Man kan også lave markedsføring direkte igennem ens site.

Snapchat

Hvis man gerne vil prøve kræfter med, at være firstmover så er Snapchat en god mulighed.

Snapchat annoncering er i Danmark stadig i høj grad i sin vækstfase, samt der ikke er særlig mange der er rykket ind på markedet endnu.

Dette betyder, at man stadig har mulighed for, at være firstmover på markedet og være nogen af de første til at ramme de mange brugere på Snapchat.

Der er nemlig 1,5 millioner danske brugere af appen, de bruger appen 30 minutter dagligt i gennemsnittet. Snapchatreklame-platformen er også sat rigtig godt op i forhold til virksomhederne. 

Reklamerne er designet sådan, at de fylder hele skærmen hos brugeren, det gør at deres fulde opmærksomhed er rettet imod reklamen.

Men du kan få hjælp til lige præcis dette ved, at bruge marketingsbureauerne som har speciale i snapchat annoncering 2019.