Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Få hjælp til at forstå marketing

Der findes en række udtryk inden for marketing såsom online marketing, B2B marketing, Paid media marketing, Owned media marketing, one-to-one marketing mm. Man støder altså på ordet ”marketing” i rigtig mange sammenhænge, men hvad er det egentlig? Marketing er helt enkelt forklaret, hvordan man fører et produkt ind på markedet. Hvordan man kommunikerer et nyt budskab, produkt eller service. Hvordan man prøver at påvirke enten forbrugerne eller andre virksomheder til at købe ens produkter. Dog handler marketing også lige så meget om at få spredt dit navn og øge kendskabet til dit brand, så folk vil kunne huske og genkende navnet på din virksomhed. På den måde øger man samtidig chancen for, at folk vil købe deres produkter hos netop dig. 

En virksomheds marketingmix 

En virksomheds marketingmix består af fire faktorer, som man alle kan ”skrue på”, når man vil prøve at ramme sin målgruppe. De fire faktorer er; produkt, pris, promotion og place (sted). Virksomhedens marketingmix bliver også kaldt de fire p’er. De fire p’er handler om hvordan virksomheden kan spille på disse forskellige faktorer for at opnå størst mulig afsætning. Heriblandt kan specielt promotion altså markedsføring være effektiv at ”skrue på”. Det er nemlig med den faktor, man har størst mulighed for at tale direkte til kunden og komme ud med et budskab. 

Er det så kompliceret, som det lyder? 

Marketing kan hurtigt komme til at virke som en jungle, hvor alt er virkelig kompliceret, men er det faktisk det? Hvis man ingen forstand har på det, så kan det godt være svært at sætte sig ind i, da det ikke bare er lige til. Der findes mange forskellige metoder til f.eks. at forstå og analysere sin målgruppe og branche, så man kan målrette sig markedsføring bedst muligt. Udover det, er der mange metoder inden for selve markedsføringsdelen såsom Google Shopping annoncer, Display annoncer, Youtube annoncer, On-page optimering, søgekampagner mm. 

Hvordan gør jeg det nemmere for mig selv? 

Selvom det kan virke kompliceret og overskueligt, så skal du endelig ikke droppe at markedsføre dine produkter, da dette er en afgørende faktor for, hvordan din virksomhed klarer sig. Det er ekstremt vigtigt at få spredt dit navn, få øget din kendskabsgrad, få tiltrukket nye kunder og få nuværende kunder til at blive. Derfor kan du gøre det ekstremt nemt for dig selv ved at få andre til at klare jobbet for dig. På den måde kan du koncentrere dig om de ting, som du er bedst til og de kan klare din markedsføring, for det er de specialiseret i. Hvis du f.eks. er ude efter hjælp til B2B marketing, så kan wemarket.dk hjælpe. Her kan de hjælpe dig med at analysere din målgruppe, få styr på hele tiden branche og hjælpe dig med at forstå hvordan du kommunikerer bedst med dine kunder. De kan hjælpe med at sammensætte det helt rette mix af forskellige markedsføringsmetoder, så det bliver bedst og mest effektivt for din virksomhed.