Arkiver

Kategorier

Business

Gode råd til hvordan du laver en app til din virksomhed

Inden for visse forretningsområder er det nødvendigt med en app, og hvis man som virksomhedsejer vil have succes med sin app, kræver det, at man investerer i en god app. Vi giver dig her en række gode råd til, hvordan du laver en app til din forretning.

Først og fremmest skal du lave en strategi for din app. Der findes desværre en del dårlige, uigennemtænkte eller ligegyldige apps på markedet, så det er vigtigt at tænke igennem, hvad du vil med din app. Hvilket værdi skal din app skabe for dine kunder, hvad skal den kunne, og ikke mindst hvordan skal den øge omsætningen for din virksomhed? Det er alt sammen elementer, din app-strategi skal indeholde. En god måde at udvikle strategien er at skele til andre virksomheder, der har været succesfulde med at lave apps. En branche, som har været dygtige til at lave apps, er online casinobranchen. Online casinoer som Unibet Casino har lavet apps, som opfylder kundernes behov for at kunne spille det store udbud af roulette, spilleautomater og blackjack hvor som helst og når som helst, og som giver en visuel brugeroplevelse fuldt på højde med den, de får på en PC-skærm.        

Design og funktionalitet

Dernæst skal du vælge, hvilke funktioner din app skal have. Her skal du gå tilbage til din strategi og se på, hvilke formål appen skal opfylde for dine kunder for i sidste ende at skabe mere profit for dig. Hvis du sælger tøj, skal der måske være et lille showroom med udvalg af nyeste kollektioner og tilbudskollektioner. Her kan kunderne for eksempel vælge at zoome ind på detaljer af produkterne, sortere på forskellige parametre som pris og relevans samt checke ud med kun et klik, som man for eksempel kan på Amazon og EBay. Mange salgsapps har også push notifikationer, hvor kunderne kan få tilbud, events og andre relevante informationer direkte på deres telefon.

Du skal også overveje designelementer som farver og opbygning. Det er vigtigt, at din app på den ene side er brugervenlig med funktioner, som er nemme at genkende for målgruppen, men gerne med noget, som gør den unik. Tænk for eksempel på Tinder med dens ”swipe-funktion”, som er noget helt særligt for den.

Kend din målgruppe

Det er vigtigt, at du kender din målgruppes behov. Hvad skal de bruge appen til, og hvor hjemmevante er de med at bruge apps? Spild ikke din og dine kunders tid med en app, som ikke skaber værdi for nogle af jer. Prøv for eksempel at lave spørgeskemaundersøgelser via din hjemmeside eller spørg på din Facebookside, så du finder ud af, hvad dine kunder vil have. Det handler ikke om at lave en app bare for at gøre det eller lave en, du selv synes er sej, men at lytte til dine kunder, så du får det bedst mulige resultat.

Sidst, men ikke mindst, skal du sørge for at bruge seneste teknologi og tjekke, at appen er kompatibel med de vigtigste smartphones på markedet.