Arkiver

Kategorier

Sponsoreret indhold

Derfor skal din virksomhed bruge B2B leadgenerering

Nu til dags er mange virksomheder afhængige af deres hjemmeside. Det er her virksomheden sælger sit produkt samt giver vigtige oplysninger om virksomheden. En god og overskuelig hjemmeside, der er nem at navigere rundt på, er essentiel for kundernes oplevelse. De besøgende på din hjemmeside, kan jo netop være potentielle, købsparate kunder. Måske har du allerede et overblik over antallet af besøgende, de såkaldte leads, på din hjemmeside. Men kender du også deres navn? Og hvilken virksomhed de repræsenterer? Hvis ikke kan du ved hjælp af automatiseret og effektiviseret leadgenereringidentificere dine leads, hvorefter du har værdifuld information om dine leads, hvilket kan ende med at føre til et salg. Herunder får du nogle oplysninger om leadgenerering, og hvorfor det er en god løsning for dig og din virksomhed. 

LeadScoreApp hjælper dig med at tracke dine leads 

Med LeadScoreApp får din hjemmeside tilføjet nogle værktøjer som tracker og genererer information om leadet. LeadScoreApp’en tracker leadets adfærd på din hjemmeside og gør det muligt for dig at se hvilke sider på hjemmesiden, som leadet er interesseret i. Udover at tracke leadets adfærd genererer app’en også en række informationer om leadet. Det er blandt andet navn, firmanavn, stillingsbetegnelse og lignende informationer. Informationerne bliver hentet ud fra offentlige tilgængelige hjemmesider og sociale medier såsom Facebook og LinkedIn. 

Når du har informationerne om leadet og kender til dets adfærd på din hjemmeside, kan du efterfølgende udarbejde målrettet kommunikation til leadet. LeadScoreApp’en hjælper med at gøre denne proces hel automatisk, så du selv slipper for arbejdet med at sende markedsføring ud til kunden. Du er dog selv med til at bestemme, hvad der skal stå i de automatiske mails som bliver sendt. 

LeadScoreApp’en hjælper dig med at rate dine leads, alt efter hvor købsparate de er. Du har derfor også mulighed for at se, hvor købsparat kunden er. 

Tre gode grunde til at bruge leadgenerering 

  1. En effektiv og automatiseret leadgenerering er med til at øge dit salg. Ved hjælp af LeadScoreApp’en får du en helt unik mulighed for at lave målrettet kommunikation og markedsføring til kunden ud fra kundens adfærd på din hjemmeside. Det skaber en tillid mellem kunden og din virksomhed og fører i sidste ende forhåbentlig til et salg. 

  2. LeadScoreApp’en giver ikke kun informationer om nye, potentielle kunder men også om dine nuværende kunder. Måske udviser din kunde en særlig interesse for et nyt produkt, fordi du kan se, at kunden har besøgt en bestemt side på din hjemmeside? På den måde kan du hurtigt og effektivt tage kontakt til kunden med henblik på mersalg. 

  3. Det er automatisk og effektivt. Selve leadgenereringen og de efterfølgende mails til kunden sker helt automatisk. Du skal derfor ikke selv sende mails. Efterfølgende kan du dog se, om kunden har åbnet og læst mailen og dernæst lave en opfølgning. Dette giver en helt unik mulighed for at skabe kontakt til kunden og opbygge en tillid mellem din virksomhed og kunden som er særlig vigtig, når kunden skal træffe den endelige beslutning.