Konkurrencen blandt moderne virksomheder er stor, og som følge af den digitale udvikling tages alverdens nye, anderledes og effektive midler i brug i kampen om at skaffe flest kunder. Derfor præsenterer vi dig her for 3 digitale værktøjer, der kan forbedre din virksomheds konkurrenceevne.
Søgemaskineoptimering (SEO)
Search Engine Optimization, SEO eller søgemaskineoptimering – kært barn har mange navne, og SEO er i dag et yderst populært digitalt værktøj, som mange moderne virksomheder bruger til at fange nye potentielle kunder på nettet.
Hvis din virksomhed mangler aktivitet på jeres hjemmeside eller ønsker at fange ny kunder på en moderne måde, bør I bruge SEO. I SEO arbejder man målrettet med forskellige elementer på sin virksomheds hjemmeside for at tilpasse den og gøre den mere synlig på forskellige søgemaskiner. Den største søgemaskine på nettet i dag er Google, og derfor er det meget gavnligt for alle moderne virksomheder at arbejde målrettet med at blive mest synlig her.
Formålet med SEO er at tiltrække nye besøgende til din hjemmeside ved at sørge for, at din hjemmeside ligger øverst i søgeresultaterne på Google. Hvis en potentiel kunde så søger efter et bestemt produkt eller en ydelse, som din virksomhed udbyder, bør din virksomheds hjemmeside være den første, kunderne møder, når de googler. På den måde vælger de forhåbentlig din virksomhed frem for dine konkurrenter.
SEO består af en kombination af research, analyse og markedsføring og indeholder blandt andet aktiviteter som linkbuilding, tekstforfatning og søgeordsanalyse.
I kan udføre SEO selv, eksempelvis ved at forbedre teksterne på jeres hjemmeside, så de er bedre tilpasset Googles retningslinjer og algoritmer, men har I ikke mulighed for at gøre det selv, kan I også hente hjælp udefra.
Søgemaskineoptimering kan gøres på mange måder, og ved hjælp af SEO kan I bedre fange potentielle kunder og dermed sælge flere af jeres produkter via hjemmesiden.
Du kan læse mere her om, hvorfor SEO er den bedste markedsføringsstrategi.
Social media monitoring
Social media monitoring er et værktøj til at styre virksomhedens sociale medier-platforme. Med social media monitoring kan du blandt andet analysere effekten af din virksomheds indsats på sociale medier, beskytte virksomhedens omdømme, brand og konti med integrerede sikkerhedsfunktioner, planlægge indhold på tværs af alle jeres sociale medie-platforme og styrke virksomhedens brand gennem samarbejde med relevante influencers. Hootsuite er en samlet platform, der giver dig mulighed for at samle hele virksomhedens indsats på sociale medier og fungerer som en alt-i-en-løsning ift. sociale medier.
Google Analytics
Google Analytics er et gratis webanalyseværktøj, der kan generere detaljerede statistikker om brugeradfærden på din virksomheds på webside.¨somhedens sociale medier og styrke jeres brand gemmen virksomhedens omdømme, brand og konti med iå din virksomheds webside. Google Analytics hjælper dig med at danne et overblik over alle tilgængelige informationer, og det mest vanskelige ved Google Analytics er egentlig at analysere den data, du får fra systemet. Umiddelbart kan det være vanskeligt at tyde, hvad dataen fortæller dig, og derfor er det en god idé at stille konkrete spørgsmål og søge svarene i dataen. Hvis I bruger Google Analytics og stiller de rigtige spørgsmål, kan det skabe stor fremdrift for din virksomhed.