Arkiver

Sponsoreret indhold

Sådan træffer de store erhvervsledere deres beslutninger

Dette er sponsoreret indhold

Robotterne kommer, har vi hørt i årevis. Den digitale udvikling har for alvor taget fart de seneste årtier, hvor digitale teknologier har gjort det muligt for virksomheder at tage hurtige beslutninger, der er nødvendige for deres omgivelser. Vores digitale tidsalder har åbnet en uendelig strøm af informationer fra hele verden og viden er tilgængelig hele tiden og når som helst. Fra et virksomhedsperspektiv kan dette være en svær tid at navigere i, og specielt hvis ikke man er parat til en digital omstilling, kan det være svært at begå sig på markedet i 2020. For “omstillingsparathed” og “forandringsledelse” er buzzwords, der er kommet ind i vores sprog de seneste par år – men ikke desto mindre er det dét, der der skal til hvis man vil begå sig på et digitaliseret marked. De største danske virksomheder er allerede igang med deres digitale transformationer, og hvis du spørger Microsoft Power BI eksperter er det med at komme på toget, før det kører fra perronen. I denne artikel kigger vi derfor på, hvordan de store erhvervsledere i Danmark og udlandet træffer deres valg. Der er nemlig to punkter, der er absolut kritisk i forhold til at træffe de afgørende beslutninger i en virksomhed, og her kan du se, hvilke du punkter det drejer sig om.

De rigtige værktøjer

Aldrig gå ned på udstyr. Det er et gammelt tip fra outdoor-eksperter, når de skulle overleve i vildmarken, hvor man kunne støde på al slags vejr og farlige dyr som forhindringer. Tippet er dog også rigtig interessant og brugbart i forhold til at træffe de rigtig valg som virksomhedsledere, når de kritiske beslutninger skal implementeres. De rigtige værktøjer i en virksomhedskontekst vil altså sige, at man finder værktøjer, der kan oversætte data og insights til et forståeligt sprog. Det sker med de populære Business Intelligence-værktøjer, der samler alt virksomhedens big data, og spytter dem ud på et dashboard. Herfra det kun er de vigtigste informationer som lederne modtager, og de kan altså på baggrund af konkret data udvælge de rigtige beslutninger og tilpasse virksomhedens forretningsstrategi herfra.

Det rigtige hold

Det kræver dog også mere end den rigtige teknologi. En af de vigtigste ting investorerne kigger efter, når de investerer i virksomheder er holdet bag – og den samme tankegang forfølger de vigtige ledere også. Det handler om at sætte de rigtige hold, når der skal træffes rigtige beslutninger, så det gøres på et oplyst og informeret grundlag.