Please assign a menu to the primary menu location under menu

Arkiver

Sponsoreret indhold

Sådan Opnår Du Dine Virksomhedsmål

Vi sætter alle mål for os selv og vores virksomheder. Der er dog alt for få af os, der faktisk når disse mål, og det er ikke på grund af manglende forsøg – vi følger bare ikke den rigtige plan.

Ligesom alle andre, havde jeg problemer med ikke at nå mine mål, tidligere i min karriere.

Jeg arbejder med udvikling af apps og forsøgte i flere år at få en virksomhed op at stå; Jeg fik det bare ikke til at ske. Efter mange års kamp og forskellige metoder, fandt jeg endelig, hvad der fungerede for mig.

En del af min succes kom fra eksperimenter, men meget af det var også at lære gennem andres oplevelser. Jeg værdsatte og udnyttede al den information, der er tilgængelig på internettet og i bøger.

En af de bøger, jeg læste, er skrevet af Peter Drucker. Han identificerede et koncept kaldet “SMART” -mål, hvilket vi definerer mere detaljeret senere. Jeg lærer dig også, hvordan du implementerer SMART-mål og får dit team tilpasset dine mål.

Lad os dykke ned i det!

5 Tips og Bedste Måder at nå Dine Virksomhedsmål

Som jeg nævnte før, gennemgik jeg masser af forsøg og fejl, når det gjaldt at nå mine mål. Men nu kan jeg endelig sige, at jeg har fundet en dokumenteret metode til succes.

Jeg har opdelt min metode i fem enkle trin, som du kan følge for at få succes og også nå dine mål.

Målsætning er afgørende for startups, små virksomheder, store organisationer og alt ind imellem. Målsætningen er mere end bare at skrive en forretningsplan. Her er hvad du skal gøre:

#1 — Identificer Dine Mål og Hensigter Klart

Dette er en almindelig fejl, som jeg ser dagligt. Det første du skal gøre, er at identificere dine mål og handlinger – fjern enhver misforståelse mellem de to.

Mål er de ønskede resultater. Handlinger er de skridt, du skal tage, for at opnå disse resultater.

Det er ekstremt vigtigt, at du er i stand til at identificere et godt mål. Dette lyder måske indlysende, men stol på mig, ikke alle mål er gode. Mål skal have din fulde opmærksomhed og fokus, så du virkelig kan tænke igennem, hvad et passende mål er for din virksomhed.

Det er let at identificere et dårligt mål, fordi de lyder noget i retning af “tjene flere penge” eller “blive den næste Facebook” eller “være på forsiden af ​​Børsen.” Dette er mål, som alle ønsker, og det siger sig selv.

Men ingen af ​​disse er i virkeligheden det egentlige mål for din virksomhed.

Spørg dig selv, hvorfor er din virksomhed anderledes end andre? Forsøg ikke at identificere et mål gennem grådighed, men mere det formål, din virksomhed tjener.

For eksempel ville et godt mål være noget i retning af “blive den bedste app udvikler i min branche.” Nu er ideen specifik for et bestemt marked.

Hvis du kæmper for at identificere din virksomheds mission, vision og mål, anbefaler jeg stærkt, at du ser Simon Sineks TED Talk om, hvordan gode ledere inspirerer til handling.

 

Sinek har skrevet en bog med titlen “Start With Why”, og han gør et fremragende stykke arbejde med at forklare dette koncept i den ovenstående video. Bogen er også værd at læse, men videoen er en hurtigere måde at forstå den essentielle idé på.

Gør dig selv en tjeneste og se den fuldt ud, for virkelig at forstå, hvad han siger her. Det er en fantastisk ressource til at forstå sjælen i din virksomhed, og hvorfor din virksomhed eksisterer. Jeg lærte virkelig masser af nyttige oplysninger af ham, og det inspirerede mig til at tage de rette skridt for at opnå succes.

Lad os vende tilbage til det eksempel, jeg brugte tidligere om at blive det første valg for kunder i en bestemt markedssektor.

Hvilke skridt skal du tage for at nå dette strategiske mål? Det vil være dine mål. Eksempler kan omfatte:

  • Øge tillid til din virksomhed

  • Give din kundebase 24 timers support

  • Reducere bugs med 50%

Alle disse vil sætte dig på rette spor for i sidste ende at nå dine klart definerede mål. Nu har du adskilt forskellen mellem et mål og dine handlinger.

Virksomhedens mål for forretningssucces skal starte med en handlingsplan.

#2 — Sørg for, at dine handlinger er SMARTe

Som jeg nævnte tidligere, blev SMART-mål defineret i en bog af Peter Drucker. SMART er et akronym, der står for:

  • • Specifikt: Skitser en klar erklæring, der definerer, hvad der kræves.

  • • Målbart: En klar måleenhed (helst ved hjælp af numeriske udtryk), der kan identificere fremskridt og gennemførelse af målet.

  • • Accepteret: Hensigterne skal være udfordrende, men alligevel opnåelige. Du skal være tilfreds med resultatet, men dit team skal være villige til at forpligte sig. 

  • • Realistisk: Ledere skal fokusere på resultater og lade teamet fokusere på initiativerne til at opnå disse resultater. 

  • • Tidsafgrænset: Angiv en bestemt dato for opnåelse, der skal aftales og opfyldes. 

Årsagen til, at mål skal være specifikke, er, at du ikke har nogen anden måde at vide, om du faktisk har nået dem eller ej.

De skal også være målbare, så det er ikke noget, der er uendeligt. For eksempel kan “hold kunder glade” ikke måles. Hvad betyder glad? “Gør produktet bedre” fungerer heller ikke. Hvad er bedre? Hvor meget er bedre? Det kan ikke måles.

Det er afgørende, at du tillader dit team at håndtere initiativerne. Ellers er de metoder, vi pålægger som ledere, muligvis ikke realistiske, hvilket betyder, at de ikke kan opnås til tiden. Dette bringer mig til vores sidste trin – tidsafgrænset. Sæt altid deadlines for alt, så dit team ved, hvornår mål skal være afsluttet.

Implementering af SMART-mål for at nå dine mål er den bedste måde at holde styr på dit team, uden at miste motivationen.

#3 – Identificer klare KPI’er (Key Performance Indicators)

Lad os hurtigt opsummere. Vi vil fokusere os på handlingerne og lade vores team fokusere på initiativerne til at indfri disse handlinger. For at gøre dette ordentligt, skal vi sørge for, at vi har foruddefinerede målemetoder til at spore alt – helt baseret på konkrete tal.

Dette giver os mulighed for at måle succes og øge gennemsigtigheden, så vi ved, om vi kommer til at nå vores mål eller ej. Bedre endnu, vi ved, om vi er på vej til at nå vores mål.

Her er hvad jeg mener. Lad os gå tilbage til den handling, som jeg brugte som et eksempel tidligere – reducer vores buglog med 50%. Lad os sige, for enkelhedens skyld, at vi har 100 bugs. 50% af det er 50 bugs. Vi ønsker at nå dette mål på en måned. (Jeg ved, at jeg smider mange tal i hovedet på dig, men prøv at følge med).

Hvis vi kommer til midtvejs i måneden, og kun en tredjedel af fejlene er rettet, ved vi straks, at vi ikke er på rette vej til at afslutte til tiden.

Så dette giver dig mulighed for at spore dine fremskridt og forudsige, om du vil nå dine mål. Du kan altid finde måder at tilpasse dig i overensstemmelse med dine deadlines og hensigter.

UDFORDRING: Hvad var et af dine tidligere mål? Hvad er dit nye mål blevet? Hvorfor eksisterer din lille virksomhed? Hvordan omdefinerede du din mission, vision og mål fra noget som “Jeg vil tjene flere penge” til “at blive førende i min branche” baseret på det, vi har dækket indtil videre?

#4 — Giv Dit Team Ejerskab og Selvstændighed

Hvis vi delegerer initiativer til vores team, skal de tage deres egne beslutninger og kunne stå ved dem. Micromanaging er ikke effektivt, og nogle gange vil vi som ledere komme i vejen for dem.

Ved at øge niveauet af selvstændighed blandt dit personale, øger du automatisk deres engagement.

Hvis du ikke bakker dit team op, begrænser du deres potentiale og i sidste ende forhindrer det at de gennemfører deres mål.

Kort sagt, lad alle udføre deres job på den bedste måde, de kan. Du skal være i stand til at stole på dit team, hvis du vil skalere din virksomhed og opleve vækst.

Der er desuden en anden grund til, at du skal undgå micromanagement. Hvis ting ikke går godt, bliver undskyldningen fra dit personale altid: “Jeg gjorde bare, hvad du bad mig om at gøre.”

Så sørg for, at dit team er selvstændigt og tror på deres initiativer. Folk kan tro på flere initiativer; det er også fint. Men de har brug for at eje noget, og deres succes vil være bundet direkte til deres ejerskabsniveau.

Stol på at dit team leverer.

Hvis de ikke leverer, er det et helt andet problem. Men giv dem muligheden for at få succes.

#5 — Hold Dit Team Ansvarligt

For at dette kan fungere effektivt, skal dit team holdes ansvarligt for deres rolle i at nå mål.

Lad os hurtigt spole lidt tilbage. Vi har allerede identificeret et ægte mål og de hensigter, der kræves for at nå dette mål. Nu har vi tildelt vores team de klare KPI’er til SMART-mål, som de skal bruge til at fokusere på deres egne initiativer. Så det sidste trin er at holde dem ansvarlige.

At holde dit team ansvarligt starter med noget så simpelt som at vælge en dato i en kalender. Inviter alle dine interessenter til et møde i slutningen af den valgte dato. Her er nogle nyttige tips til at fremme en kultur med ansvarlighed:

At holde et møde med dine interessenter giver alle mulighed for at rapportere om deres status og tjekke ind med deres mål. Dette er det tidspunkt, hvor du finder ud af, om alt er opnået eller ej.

Alle dine ledere skal deltage og rapportere til dette møde og. Dette skaber også en form for konkurrence mellem dine ledere, om hvem der nåede deres mål, og hvem der ikke gjorde det.

PRO TIP: Hvis du vil have 10, skal du bede om 12. Så selvom dit team falder lidt under, får du stadig en god karakter. Men hvis du beder om 7, vil dit team sandsynligvis komme tilbage med fiasko.

Når du afholder dette møde, skal du sørge for at gøre det lidt retrospektivt. Forstå de mål, der blev nået, og handlinger, der ikke blev udført. Endnu vigtigere, forstå hvorfor ved begge.

Hvad gjorde vi godt? Hvad gjorde vi dårligt? Hvordan kan vi tilpasse os?

Sæt derefter de næste sæt mål for den kommende måned, kvartal, år osv. Sørg for, at alt dette bestemmes ud fra erfaringer fra første gang, hvilket vil gøre det lettere for dig at udvikle dig til succes.