Arkiver

Sponsoreret indhold

Google Trends: Sådan bruger du værktøjet i din virksomhed

Når du skal starte en virksomhed, er det væsentligt, at du vælger et produkt eller en ydelse, som der rent faktisk er et marked for. Du bør ikke basere valget på din mavefornemmelse, men i stedet gøre brug af et værktøj som Google Trends. Se her, hvordan du bruger Google Trends til at finde din virksomheds potentiale.

Annoncør: Nemadvokat

I forbindelse med oprettelse af ApS eller en anden virksomhedsform er det vigtigt, at du har gjort dig nogle tanker omkring, hvilke produkter eller ydelser du vil sælge. Din virksomheds succes beror udelukkende på, hvor god du er til at sælge dine produkter eller ydelser.

Det kræver samtidig, at du har et produkt eller en ydelse, som der rent faktisk er et marked for – og det kan være vanskeligt at få succes, hvis du udelukkende baserer din forretningsplan på din mavefornemmelse.

Særligt, fordi der findes en lang række værktøjer, som du kan gøre brug af, når du skal finde produkter eller ydelser, som folk rent faktisk efterspørger. Google Trends er et blandt mange, og herunder følger en guide til, hvordan du bruger det.

Sådan bruger du Google Trends til at finde din niche

Med Google Trends kan du se, hvilke søgninger der er populære i Google i forskellige områder. Det er vigtig viden, som du kan bruge til at danne dig et overblik over mulige forretningsområder.

I Google Trends får du forslag til specifikke søgninger, som trender lige nu. Da Google er verdens største søgemaskine, som de fleste bruger én eller flere gange om dagen, har du god mulighed for at få indsigt i, hvilke brancher der giver mening at starte virksomhed i.

Du kan samtidig sammenligne forskellige søgeord, så du er sikker på, at du vælger det, der har mest potentiale. Med Google Trends kan du eksempelvis se, hvornår på året der er flest søgninger indenfor dit område.

Brug Google Trends til at vurdere dit potentiale

Det giver dig indsigt i, hvorvidt der er et marked for dit produkt i dit specifikke område. Hvis du er selvstændig snedker, er det relevant, at der rent faktisk er nogen, der har brug for en snedker indenfor dit område.

Det samme gør sig gældende med stort set alle andre brancher og markeder. Du kan bruge Google trends til at vurdere, om der er et potentiale for den ydelse eller det produkt, du sælger, indenfor dit specifikke område.