Arkiver

Sponsoreret indhold

Derfor er Instagram en vital marketingkanal for boligwebshops

Annoncør: Heybolig

Mulighederne for at markedsføre sig på nettet er nærmest uendelige. Med et begrænset budget, kan det derfor være vanskeligt at vurdere, hvad man skal kaste sig over.

Som udgangspunkt skal man naturligvis forsøge at være synlige alle steder, hvor kunderne er. Det kan dog være vanskeligt at opnå, hvis man har et begrænset budget. I en sådan sammenhæng bør man derfor fokusere på de marketingkanaler, der er mest givende.

Her skal man særligt have fokus på, hvad man sælger. Sælger man møbler, boligindretning mv., er Instagram fx en vital marketingkanal.

Inspirer dine kunder

Som boligwebshop handler det om at sælge sine produkter ved at inspirere sine kunder. Man skal forsøge at give dem en idé om, hvordan de forskellige produkter tager sig ud i et egentligt hjem – og det er her Instagram kommer ind i billedet.

Det sociale medie er nemlig som skabt til netop dette. Hvad enten du sælger alskens typer møbler eller du har specialiseret dig i runde spejle med læderrem, er det vigtigt, at du forsøger at give dine kunder en idé om, hvordan dine produkter ser ud, når de er i et reelt hjem.

Enten kan du få taget dine egne billeder eller du kan bruge billeder fra dine leverandører. Disse billeder skal du selvfølgelig dele på din Instagram-profil, hvorfra du skal sørge for at lede kunderne videre over til produkterne på din webshop.

Sæt fart på salget med Instagram-annoncering

Vil du gerne brede dine billeder ud til endnu flere potentielle kunder, er du nødt til at betale for det. Heldigvis er der rig mulighed for at lave målrettet annoncering på Instagram. Derved er det muligt for dig at målrette netop dém, der har en interesse for de produkter, du sælger på din webshop.

Er det ikke noget, du har mod på at kaste dig ud i på egen hånd, kan du enten finde et bureau eller en freelancer, der kan tage sig af det. Det er ofte en god idé at gøre dette, da det giver bedre resultater, mens du kan fokusere på, hvad du er god til.

Der findes talrige eksempler på danske webshops, der har skabt en stor del af deres kundegrundlag og succes ved hjælp af målrettet annoncering på Instagram. Derfor er det – med garanti – også noget, der kan sætte gang i din forretning. Det er dog vigtigt, at man har billedmaterialet i orden, da det er billederne, der skal sælge produkterne.