Arkiver

Sponsoreret indhold

De nyeste trends indenfor butiksdesign

Dette indhold er sponsoreret

Der er nok ingen, der er i tvivl om, hvor stor fremgang onlinemarkedet har oplevet de sidste par år. Hvis vi eksempelvis fokuserer på detailhandlen, så klarer webshops, online butikker og generel nethandel sig utrolig godt. Det er derfor på tide, at fysiske butikker stepper op. Hvis du er butiksindehaver, bør du fremadrettet koncentrere dig om, hvilke fordele din butik har, og hvordan du kan bruge dem i konkurrencen mod online webshops. Det kan være fordele såsom personlig kontakt, sanseoplevelser og butiksdesign. Vi vil derfor gerne komme med et par gode råd til, hvad du som butiksindehaver kan gøre for at adskille dig fra og konkurrere mod webshops gennem de nyeste trends indenfor butikker og butiksdesign.

Butiksindretning

Når du indretter din butik, er det vigtigt, at du ikke overfylder den med pynt, nips eller generelt ting, som du ikke sælger, men som blot er til pynt. Denne minimalistiske stil ser vi mange steder i detailhandlen i dag. Der skal helst ikke stå for meget rundt omkring i butikken, der kan fjerne fokus fra det vigtigste – nemlig produkterne. En stor del af kundernes indkøb besluttes endeligt, når de står i butikken, så det er vigtigt at fange deres opmærksomhed hurtigt og udnytte muligheden for impulskøb. Det er dog samtidig vigtigt at tilføje personlighed og kant til butikken, og her kan et boligtilbehør som et tæppe være en god løsning, fordi det kun dækker gulvet. Dekorér eventuelt din butiks gulve med de velkendte Pappelina plasttæpper, da de tilbyder smukke og enkle designs, der ikke fylder for meget i indretningen. Samtidig er plasttæpperne funktionelle og i topkvalitet, og de mister ikke farve, selvom mange kunder betræder dem.

Pop-up butik

Et af de helt store fænomener inden for butiksdesign lige nu er de såkaldte pop-up butikker. En pop-up butik er en butik, der kun er åben i en kort periode, og den åbner typisk i et tomt butikslokale, hvor der er mulighed for at betale midlertidig husleje. Pop-up butikker er blevet utrolig populære, fordi det er uforpligtende for butiksindehaveren, som har mulighed for at prøve en bestemt lokation af i en begrænset periode. Hvis du er interesseret i at åbne en pop-up, kan outsourcing af lager i den forbindelse være en god idé, så du ikke behøver at finde et butikslokale, der er stort nok til både at indeholde butik og lager. Hvis du outsourcer dit lager, kan du samtidig også få hjælp til alt fra varemodtagelse, distribution og returnering, og på den måde fokusere på at optimere din fysiske pop-up butik i den korte periode, du har til at prøve det af. Hvis du åbner en pop-up butik kan du altså kombinere den mobile, uforpligtende og foranderlige tendens, som knytter sig til nethandlen, med din fysiske butik.

Skriv et svar