Arkiver

Sponsoreret indhold

Derfor skal du annoncere på Google

Hvis man ikke kan finde det på Google, så findes det ikke. Følgende udsagn er selvfølgelig sat lidt på spidsen, men der er nu alligevel noget om det. Hvis du har en virksomhed, som ikke kommer frem i søgeresultaterne på Google, så svarer det til at åbne en butik midt ude i ingenting uden skiltning. Annoncering på Google er med andre ord helt afgørende for enhver virksomhed – uanset branche og målgruppe.

Hvad er Google annoncering?

Der findes grundlæggende to måder, at opnå synlighed på Google på. Den ene er organisk og foregår ved hjælp af SEO (søgemaskineoptimering). SEO er en bred disciplin som involverer en masse forskellige ting såsom hastighedsoptimering af din hjemmeside, søgeordsanalyse, linkbuilding, tilgængelighed og meget, meget mere. SEO er fornuftigt for alle virksomheder at beskæftige sig med, men det er en lang proces, hvor man ikke opnår resultater lige med det samme.

Den anden måde at opnå synlighed på Google på er via Google Ads (tidligere Google Adwords). Her betaler du Google et beløb for at din annonce fremgår, når der søges efter din virksomhed eller produkter eller tjenesteydelser, som du tilbyder. Med denne metode opnår du synlighed stort set med det samme.

For de fleste virksomheder vil en blanding af SEO og Google Ads være den bedste løsning.

Hvorfor bruge Google Ads?

Der er mange gode grunde til at gøre brug af Google Ads. For det første opnår du resultater næsten med det samme, da den øgede synlighed sker meget hurtigt. Derudover er der den fordel ved Google Ads at du kun betaler pr. klik, dvs. hver gang der bliver klikket på en af dine annoncer. Du bestemmer desuden selv dit budget og du kan måle resultaterne og se hvordan dine annoncer performer i Google’s smarte og brugervenlige analyseværktøj.

Endelig kan du være helt sikker på, at dine konkurrenter benytter sig af Google Ads. Så hvis du ikke ønsker, at de skal opnå en konkurrencefordel, bør du også gøre brug af tjenesten.

Lær at lave Google Ads selv

Det er forholdsvis nemt at komme i gang med Google Ads, men det tager tid at mestre. At skabe effektive annoncer som konverterer kræver øvelse og viden. Du kan med fordel benytte dig af en Google annoncering guide hvis du overvejer selv at stå for dine annoncer. Alternativt kan du hyre et professionelt web- eller marketingbureau, så du er sikker på, at dine annoncer oprettes korrekt og giver resultater.

Skriv et svar