Der findes et hav af måder, hvorpå du kan markedsføre dig på nettet, men der er også stor konkurrence online. Derfor er det vigtigt, at man finder en måde at differentiere sin markedsføring på. Det kan man gøre på flere måder, men det er vigtigt, at det harmonerer med forretningen.
Rigtig mange har stor succes med brug af influencere, men på det seneste har mange valgt at benytte sig af mikro-influencere. Det er personer, der har et mindre antal følgere, men ofte har fokus på en meget specifik niche. Derfor er det en glimrende måde at målrette sin markedsføring på.
Giver god mening for de fleste webshops
Det er vigtigt at slå fast, at det ikke er noget, der giver mening for alle webshops. Omvendt er der mange, der kan få stor gavn af brug af mikro-influencere. Hvis man har fokus på en meget specifik niche, vil det ofte være en god måde at markedsføre sig på.
Eksempelvis vil en webshop som Garn & Metervarer kunne gøre brug af mikro-influencere. Der findes nemlig mange mindre influencere på de sociale medier, der har fokus på strikkeprojekter. At få dem til at markedsføre webshoppen, er naturligvis en fantastisk mulighed.
Flere bureauer har fokus på mikro-influencere
I takt med, at det er blevet mere udbredt at bruge influencere i sin markedsføring, er der også dukket flere bureauer op, der arbejder med dette. En stor del af dem har dog fokus på at arbejde med større influencere, men det er ikke tilfældet for dem alle.
Da mange webshops er begyndt at bruge mikro-influencere, er det helt naturligt, at der også er flere bureauer, der har valgt at rette deres fokus mod dette. Derfor vil du i dag kunne finde op til flere bureauer, der har fokus på at hjælpe andre virksomheder med at arbejde med mikro-influencere.
Hav en strategi, inden du starter
Hvis du har et ønske om at bruge mikro-influencere som en del af din markedsføring, er det vigtigt, at du har en strategi. Hvis du blot prøver dig lidt frem på må og få, vil det næppe have den succes, du gerne vil have.
Du skal derfor finde ud af, om du vil bruge det som en form for kampagne, om du vil bruge det til at styrke dit brand, eller noget helt tredje. Netop derfor er det også en god idé, at du får hjælp af et bureau. De kan nemlig hjælpe med at sammensætte en god strategi.