De to britiske brands Topshop og Topman ekspandere og vil nu lancerer tøj, fodtøj og tilbehør i udvalgte europæiske lande udenfor United Kingdom. Første samarbejde er med den hurtigt voksende webshop gigant, Zalando.
Ifølge RetailWeek har Zalandos engelske rival Asos længe haft et ønske om at få Topshop og Topman ind i deres varesortiment, men Topshop har hidtil valgt at takke nej og i stedet satse på den tyskejede webshop Zalando.
De britiske brands vil i første omgang ekspandere til Zalandos kernemarkeder såsom; Tyskland, Frankrig, Holland, Italien og Schweiz. Sammen med ekspansionen kan Topshop nu også konkurrere på fragtpriser og levering i det øvrige europa, da kunderne får deres ordrer leveret gratis, ligeledes koster det heller ikke kunden noget at sende varerne retur. Imodsætning til Topshops nuværende leveringsomkostninger på topshop.com, betaler kunderne omkring halvtreds kroner for levering.
Lanceringen af de to brands kommer til at finde sted i september. Samarbejdet bliver kickstartet med en kampagne, hvor tolv internationale bloggere fra forskellige byer i Europa, har til opgave at fremvise de mange kommende looks fra efterårs kollektionen til deres mange tusinde læsere.
Hvor mange nye brands vi kommer til at se på Zalandos webshop vides stadigvæk ikke, men David Schneider, member of Zalando’s management board så et øjeblikkeligt match mellem de to virksomheder og udtalte nyligt i en pressemeddelelse
“Through working with brands as trend-driven as Topshop and Topman, Zalando gains momentum as the leading online fashion destination providing the right styles for our fashion-conscious customers in Europe.”
Schneider meddelte også at Zalando fremover vil kunne tilbyde flere trendy high street brands på deres webshop senere på året, men han sagde ikke, hvilke mærker. “Der er en stadig en masse i støbeskeen.”