E-handel er én af de brancher, der stiftes flest nye virksomheder inden for. Det er der flere årsager til. Én ting er, at det er en branche i massiv vækst med store fremtidsmuligheder. Noget helt andet er, at det faktisk er relativt simpelt at komme i gang. En webshop kan startes i løbet af få timer vha. en række billige værktøjer.
Der er mange, der tror, det koster flere hundrede tusinde at starte sin egen webshop. Det er dog slet ikke tilfældet. Ved hjælp af et webshopsystem som Shopify og en billig skabelon, kan du være i gang for mindre end 1.000 kr. Det forudsætter naturligvis, at du har eget varelager eller en dropshipping-aftale.
Med dropshipping undgår du eget varelager
Det er ikke alle, der er villige til at løbe en stor risiko, når de skal åbne en webshop. De forsøger at spare hvor de kan. Det er helt fint, men du skal være varsom med ikke at svare, hvor det gælder. Du skal ikke blot sikre, at du har et godt udvalg af vare og en moderne webshop – du skal også have trafik ind på din webshop.
Mange tror, den størst omkostning ved opstarten af en webshop er at investere i varelager. Det behøver dog ikke at være tilfældet, selvom det sagtens kan være den største omkostning. Hvis du ikke ønsker at investere en større mængde penge i et varelager eller ikke har muligheden, så er dropshipping en løsning.
Med dropshipping bliver tilknyttet direkte hos din leverandørs varelager, så du ikke selv står for forsendelse eller opbevaring af dit lager. Det betyder også, at du ikke selv skal købe et varelager hjem, men derimod blot betaler pr. enhed, du sælger. Du skal derfor ikke betale for produkter, før de er blevet solgt.
Markedsføring er det vigtigste aspekt
Hvis du skal have succes som webshopejer, så er det vigtigt, du er villig til at investere i markedsføring. På trods af, du gerne vil, så er det ganske enkelt ikke muligt at komme udenom dette. Heldigvis findes der et væld af måder hvorpå du kan markedsføre dig på nettet – og nogle af dem kan levere resultater hurtigt.
Én af de mest oplagt måder er at markedsføre dig via sociale medier. Her kan du målrette din markedsføring ned til et meget specifikt segment. Derfor kan du også garantere, at du kan ramme netop den type person, der er en potentiel kunde i din webshop, og det kan skabe konverteringer i løbet af ganske kort tid.
Hvordan kan jeg finansiere opstarten?
Føler du, du har svært ved at komme i gang, fordi du ikke har de penge, der skal til, så kan du vælge at optage et af de mange nemme lån trods RKI, som du kan finde på nettet. Du kan finde et væld af lån på nettet, og du vil derfor også sagtens kunne finde et, der passer rigtig godt til den situation, du står i.
Og husk selvfølgelig altid på, at du skal selv skal tro på 110% idé – ellers skal du ikke give dig i kast med den.