Arkiver

Sponsoreret indhold

Facebook

De fleste danskere bruger Facebook dagligt, hvilket er med til at gøre det til det mest benyttede medie i Danmark. Facebook tilbyder nemlig kommunikation med omverdenen igennem deling af billeder/videoer, men du kan samtidig have en privat dialog med venner/familiemedlemmer. Der kan oprettes invitation til den næste fødselsdag eller fest, og du kan ligeledes holde dig opdateret igennem nyhederne. Facebook er en god mulighed for de virksomheder, som ønsker at være i øjenhøjde med deres kunder.

Din virksomheds Facebook-side

Når du er i færd med at oprette din virksomheds Facebook-side, skal du sørge for at kalde siden din virksomheds navn. Desuden skal du vælge, hvilken kategori, din virksomhed skal kategoriseres i. Der er mange forskellige muligheder, og du kan derfor med sikkerhed finde den rette kategori, som matcher til din virksomhed. Næste step er profil- og coverbillede, hvor du skal tænke dig om. Profilbilledet skal være sigende, og det kræver derfor, at det er relevant for din virksomhed. Hvis virksomheden har et logo, vil en oplagt ide være at bruge dette. Coverbilledet er mere sigende om, hvad din virksomhed er, og hvad den tilbyder. Har virksomheden et slogan, så skriv dette, da det er med til at fange den potentielle kunde.

Del og synes godt om

Når profilen er helt ny, kan det være en god ide, hvis du får folk til at gå inde og klikke ”synes godt om”. På den måde bliver siden delt med venner og familie, hvilket bevirker, at flere folk får øjnene op for din virksomhed. Når virksomheden igennem Facebook har en profil, vil det være relevant for dig at klikke på: Facebook pixel guide. Her får du en endnu større viden og hjælp til din virksomhed og Facebook. Ved at din virksomhed har en side, kan det være en god ide at tilføje bl.a. adresse, telefonnummer og videreførende link til virksomhedens hjemmeside.