Den danske reklameplatform Adform har rejst 30 millioner kroner i funding fra nordiske Via Venture Partners.
Chief Marketing Officer Martin Stockfleth Larsen fortæller, at firmaet vil bruge kapitalindsprøjtningen på at etablere sig på det amerikanske marked.
“Fundingen er reserveret til at udvide i USA, hvor de store reklamebudgetter er, og vi dermed får mulighed for at komme tæt på de store brands,” fortæller Martin Stockfleth til Trendsonline.dk.
Investeringen kommer ovenpå en tidligere funding fra Via Ventures, som virksomheden brugte til at udvide fra norden, til resten af Europa. Selskabets platform leverer nu kampagner til kunder i mere end 35 lande.
Adform er en algoritme baseret digital platform, der lader medieplanlæggere tilrettelægge, indkøbe og måle digitale kampagners effekt. Hvor konkurrenter tilbyder traditionelle topbannere, adskiller Adform sig ved at fokusere på mere interaktive annoncer med bl.a. video og animationer.
Selvom fundingen er lille i amerikansk målestok, har investeringen givet genlyd i staterne, hvor Techcrunch og Venturebeat har omtalt virksomheden.
“Det er lidt sygt, at amerikanerne mener, at hvis du får mange penge, er du rigtig dygtig, men det er selvfølgelig et kvalitetsstempel, at Techcrunch dækker vores udvidelse,” slutter Martin Stockfleth.
2 kommentarer