Amino Virksomhedsbørs har siden 2005 hjulpet mere end 1200 virksomhedsejere med at sælge deres virksomheder. Nu får virksomheden en ”make over”, der blandt andet betyder nyt brand, nyt navn og på sigt et nyt website.
Martin Thorborg og Nicolai Frisch, der er de oprindelige stiftere af Amino Virksomhedsbørs, får i dette nye tiltag selskab af fire tidligere medarbejder. De bliver alle fire partnere i den nye virksomhed, der kommer til at hedde Saxis.
CEO, Niels Ryding Olsson beskriver den udvikling, som Amino den seneste tid har oplevet:
“Vi har det sidste år oplevet vækst gennem vores arbejde med Amino Virksomhedsbørs. Vi er også begyndt at handle større virksomheder. Sidst var det trafik-appen TrafikAlarm, der blev solgt til Jysk Fynske Medier for et større millionbeløb.”
Når disse større handler skal formidles, involverer man en relevant fagperson fra Saxis’ netværk. Det kan være en virksomhedsmægler eller en advokat. Disse handler er ikke nye for Saxis, og deres fokus er også fremadrettet at få flere større virksomheder med.
Fremtidsplanerne involverer ikke kun større virksomheder for Saxis. Blikket er også rettet mod udlandet, hvor de vil indtage markedet. Rejsen mod dette mål starter med en lancering af et svensk website i maj 2016.
“Vi har store ambitioner med Saxis, og vi tror på, at kombinationen af Nicolai Frisch og Martin Thorborgs erfaring og vores drive og tekniske ‘know-how’ gør, at vi kan indfri vores mål,” forklarer CMO, Anders Hahn Madsen.
Med det nye brand har Saxis også deklareret en klar ambition: De vil være den foretrukne online virksomhedsbørs i verden.