Som en del af Trendsonline.dk prøver vi at interviewe spændende upcoming stars fra både ind og udland. I går fangede vi Jerome Breche fra Snap A Bug der pt. har stor succes med deres Live chat værktøj. De har været igennem et længere forløb med Techstar, der er en start-up incubations event, der løber over tre måneder. Her var de udvalgt blandt flere hundrede ideer, og havde gennem tre par måneder haft mentorer som Jeffrey Kalmikoff fra Threadless / Skinny corp, Dave Morin, stifter af WordPress og Dave Morin, Senior Platform Manager, Facebook, og mange mange flere. Disse mentorer havde hjulpet dem med at udvikle produktet og finpudse / ændre forretningsmodellen.
Trendsonline.dk: “Goddag, I er en af virksomhederne der kommer ud af den succesrige Techstars, hvordan har det været”.
JB: “Det har været en super oplevelse og vores produkt har udviklet sig massivt under forløbet”.
Trendsonline.dk: “Kan du fortælle noget mere om hvad man får med fra Techstar”
JB: “Man arbejder meget tæt sammen med mentorerne og det er virkelig nogle stærke kort. Flere mentorer fra kendte start-ups der senere er blevet solgt og samtidig nogle meget videnstunge folk. I tre måneder er man helt tæt på dem og de hjælper og former ens forretningside. Desuden har vi fået et kæmpe netværk og selvfølgelig en sum penge til at komme videre med.
Trendsonline.dk: “Hvordan var udviklingsforløbet med selve produktet”
JB: “Vi fik en masse gode input under Techstar, men det var da vi testede det blandt kunder vi virkelig kunne se hvilken vej vi skulle gå. Her tog vi en beslutning og ændrede produktet markant.”
Trendsonline.dk: “Så kunderne var med til at forme produktet som det er i dag”
JB: “Ja, vi fik en masse feedback på funktionalitet og det hjalp os til Snap A Bug som det er i dag”
Trendsonline.dk: “Kan du kort beskrive hvad produktet kan og hvad udbyttet er ved at bruge det?”
JB: “Snap A Bug er et Live Chat Værktøj, der kan bruges til rigtig meget. Vi giver bl.a. en mulighed for dine kunder til nemt at komme i kontakt med din virksomhed. Hele systemet kan ændres så det matcher dit brands identitet. Vi har en unik feature kaldet “proaktiv chat”. Her tager en chatbot fat i de besøgende på hjemmesiden og kun hvis brugeren svarer tager en rigtig person over. Snap A Bug integrerer med både store som små CRM og Hotline systemer, det eneste man skal gøre er at installere lidt kode på hjemmeside så er integrationen der med det samme.
Jerome fortsætter, “Denne løsning er en unik måde at konvertere brugere på hjemmesiden til rigtige kunder. Ligeledes kan vi se den præcise profil, med IP adresse, Browserversion, placering mv. Dette kan være med til at give supporteren / agenten brugbare informationer”.
Trendsonline.dk: “For kort at komme tilbage til forretningsmodellen, så kører I den traditionelle model med betaling pr. måned Desto mere man betaler desto mere funktionalitet. Hvordan er jeres konvertering fra de billige og op til de dyre?
JB: “Vi har en ret god konvertering, men det præcise tal kan jeg selvfølgelig ikke komme ud med, men jeg vil tro vi lægger en del over gennemsnittet”
Trendsonline.dk:“Ok, det lyder godt. Men hvordan er væksten ellers?”
JB: “Vi har næsten 4.000 der benytter Snap A Bug og der kommer flere til hele tiden, vi benytter også lidt Affiliate marketing, men det giver ikke så meget som de sociale medier og blogomtaler”
Trendsonline.dk:” Som jeg nævnte i starten af interviewet så kommer vi fra Danmark. Har I kunder fra Danmark?”
JB: “Ja, vi har en del kunder fra Danmark.
Trendsonline.dk: “Jerome, vi vil gerne takke for din tid og glæde os til at følge Snap A Bug i fremtiden og se hvor I er henne om et år.”
JB: “Tak for omtalen på bloggen, vi ses”
Trendsonline.dk har fået et indblik i hvordan det er at være en af de dygtige der kommer gennem nåleøjet ved Techstar. Der findes mange steder for iværksættere i Danmark, og undertegnede har selv haft dem helt inde på livet gennem en start-up. Men et lignende koncept findes ikke hvor man samler nogle af de bedste hoveder og bruger dem som mentorer til en masse proaktive unge med lysende ideer. Jeg er næsten sikker på at Thorborg, Jesper Buch og nogle tunge erhvervsfolk ville være interesseret i sådan et koncept.
Good day, Fantastic site, exactly where did you arrive up of the information in this summation? Im glad I discovered it though, I will be checking back soon to determine what other content you have.
Trendsonline.dk made an interview with Jerome Breche late one night here in Denmark. Glad you liked it, this is the first of many interviews with exciting startups. Hobe you did not have problems with the danish, see you back soon!