Du vil i biffen men ved ikke hvilken film du gerne vil se. Man kan altid gå ind på mediers hjemmesider og se hvilke karaktere de har givet en bestemt film. Men det er sjældent man er enig. Nu er der en ny webtjeneste der kobler din Twitter profil sammen med film anmeldelser af brugerne.
Fire tidligere ansatte hos Digg har startet denne spændende webtjeneste. Fflick giver et hurtigt overblik over hvilke film der Tweetes mest om. Hvis man samtidig kobler den sammen med ens egen Twitter profil kan man se hvad ens venner skriver om når det drejer sig om film.
Fflick finder automatisk ud af hvilke Tweets der hænger sammen med hvilke film. På den måde kan man hurtig se om en film er populær eller ikke. Dette foregår automatisk hvor tjenesten automatisk kan se forskel på positive og negative Tweets. Dette fungerer ikke helt beklageligt. Dog er Trendsonlines bud, at der bliver rettet op på dette inden for kort tid.
Fflick regner med at kunne generere indkomst fra de data de samler sammen. Disse data kan sælges til store filmstudier. Desuden satser de på at kan generere penge via salg af Affiliate annoncer. Fflick har en tidligere Digg udvikler i føresædet og i Advisory-boardet har de desuden fået fat i Kevin Rose (CEO Digg.com) Fflick er i øjebklikket på udkig efter kapital. Stifteren af Fflick regner med at denne tjeneste hvor de bruger segmenteret data bliver denførste af mange. De vil prøve at kigge på andre modeller hvor de gør brug af deres fundament som de har brugt til Fflick.
Trendsonline.dk tror rigtig meget på tjenester der kan segmentere alt den data der kommer i Twitter, og præsenteres i en anden form. Man kan sagtens se denne form for tjenester der lever af Twitters eco-system.
Trendsonline.dk vil følge op på denne trend i den nærmeste fremtid hvor vi vil prøve at dække nogle af de start-ups der er indenfor dette område. Men inden vi kommer så langt så har vi listet nogle af de webtjenester der minder lidt om Fflick’s tankegang.
www.miso.com, www.mombo.com, www.tweetfeel.com og www.rankspeed.com