Blippy er en webtjeneste der forsøger at give onlineshopping et socialt twist. Webtjensten er ca. et år gammel og blev stiftet af Chris Estreich, Philip Kaplan og Ashvin Kumar. De har langsomt og sikkert indtaget onlineverdenen, men kendskabet til denne smarte webtjeneste i Danmark er ikke så stort. De modtog i slutapril en stor investering på $11 mill. der skal sikre den fremtidige udvikling
Vi skrev tidligere om Zuupy, hvor man kunne dele de varer man var interesseret I, og spørge vennerne til råds. Blippy er også en tjeneste der skal gøre dit køb på nettet bedre og nemmere. På Blippy deler brugerne deres meninger om deres favoritkøb som Amazon,iTunes eller lign. Processen er næsten helt automatisk, det eneste man gør, er at linke mailkonto hos gmail eller lign til Blippy. Herefter kigger den efter fakturaer på tidligere køb der er lavet. Nu har man muligheden for at bedømme de enkelte varer, så vennerne kan se hvad man synes om dem.
Hvad synes vennerne om varen
Efterfølgende kan jagten sættes ind på de gode tilbud og inden man tager nogle forhastede beslutninger, kan man se hvad andre har skrevet. Søger man på en given varer og finder frem til den, minder det rigtig meget om en blanding af Twitter og Facebook. Et hurtigt overblik viser hvor mange der har købt denne varer på Blippy, hvor mange der synes godt om købet. Ved alle køb er der en lang liste af kommentarer fra brugerne, der bedømmer varen og stedet den er købt.
Man bestemmer selv hvor meget man vil dele med omverdenen, men hvis man ønsker det kan man dele varen, stedet hvor man købte den og prisen. Blippy er en meget spændende webtjeneste der bygger bro mellem købet og de sociale muligheder. Når dette kobles sammen giver det en spændende synergi, der skaber ambassadører for produkterne. Hvis servicen og produkterne lever op til forventningerne, så giver det med sikkerhed meget mersalg.