Du har lige haft et rigtig godt møde med Steve Jobs og I aftaler at tale sammen. Han rækker hånden frem og du giver ham et fladt visitkort i en papirtynd kvalitet. Hvis bare du havde haft en inspiration til et unikt visitkort ville mødet ikke være afsluttet på denne måde. Måske er det en tænkt situation, men et visitkort og et rigtig unikt vistikort kan være med til at binde hele mødet sammen og efterlade et indtryk som du som entreprenør har brug for.
Hvor starter man når man så går i gang med visitkortet. En god idé er at kigge på identiteten fra hjemmesiden eller brevpapiret og starte der. Kigge meget på papirtyper og se om man kan skille sig ud den vej, her vil Trendsonline.dk klart anbefale det finske visitkort fra Mediamouse.dk. Men hvis man virkelig vil have et visitkort der skiller sig ud fra mængden så handler det om at få den røde tråd fra dit budskab ind i visitkortet. Eksempelvis, hvis du sælger huse, kunne du lave et visitkort der lignede et hus eller lignende.
Inspiration er vigtig og det er her webtjenesten Cardonizer.com kommer ind i billedet. Dette er en stor hjemmeside med masser af inspiration til visitkortet og her snakker vi virkelige om visitkort der vil skille sig ud fra mængden. Webtjensten bliver hele tiden udvidet med flere og flere visitkort, da designere fra hele verden indsender nye designs der efterfølgende bliver lagt ind på hjemmesiden.
Lad os tage samme scenarie med Steve Jobs, mødet er igen gået godt og han rækker hånden frem, du afleverer en ninja-stjerne, (se ovenstående illustration fra Cardonizer.com). Han kigger på dig og smiler anerkendende til dig. Din ninja-stjerne fortæller alt om din virksomhed og binder den sammen med resten af din historie.