Arkiver

Nyheder

Der skal ikke sælges fisk på Startup Weekend

Hver lørdag stod de og solgte deres produkt, og de var gode til det, de skulle være målrettet og fange folks opmærksomhed. Der blev langet mange fisk over disken og det var her navnet Fisketorvet opstod. Vi er ikke langt derfra og man kan kun sige der er sket meget sidenhed. Trendsonline.dk er til StartupWeekend igen, denne gang er vi til eventen, der har fokus på mobilestartups, vi er i Nokias hovedkontor i København ude ved Kalvebod. Og i dag skal der ikke sælges fisk, der skal sælges ideer!

Som altid står den først på mad og networking, hvorefter det er tid til at pitche projekter, som altid er der sommerfugle i maven, blandt deltagerne og skridtet for at stille sig op foran de andre fremmødte er stort, men det skal bare tages – man skal bare springe ud i det. Det kan jo højest gå galt og øvelse gør mester, og det er til denne type af events man virkelig får lov til at performe og udfordre sig selv og den idé man længe har haft liggende i skrivebordsskuffen.

“En personlig kalender så man cutter alt crappet fra”

Vi møder en af deltagerne der er igang med at kreere en t-shirt, der vil fortælle om kompetencerne og positionere sig blandt de andre deltagere
“Jeg vil lige prøve, at give det et skud og prøve at lære så mange mennesker at kende som muligt”, Johan fortsætter, “en idé der handler om at lave en musikkalender for hele København, som integrerer lokale venues og musikerne. En personlig kalender så man cutter alt crappet fra”, siger Johan Stockmarr, der er fætter til Sebastian vi tidligere har interviewet ang. MagmaHQ

Der ligger mange timer bag for at få det hele til at lade sig gøre og Trendsonline.dk møder også en småstresset organizer, der er ved at få hele puslespillet til at passe sammen.
“Vagten var ved at smutte, så jeg var nødt til at overbevise ham om at han skulle blive her natten ud”, siger organiser Robin Patin til Trendsonline.dk og fortsætter “Der har været rigtig mange tilmeldinger og de sidste par dage har det væltet ind, det har været en smule udfordrende” Hun er videre igen og klar til at modtage nye deltagere ude ved bordet, hvor man checker ind og får den legendariske startup t-shirt og en hvid man kan bruge til at tegne på, for at illustrere hvem man er og hvad man er god til.

Dette er første del af vores fokus på denne event, hvor vi regner og håber på at få en række mindre interviews, dels satser vi på at høre Anette fra Microsoft hvad hun mener denne type event gør for Danmark og selvfølgelig også nogle af dem der sidder på pengekassen, SEED Capital, hvad de får ud af at være mentor. Og selvfølgelig skal vi høre fra deltagerne og de enkelte teams der bliver samlet i løbet af fredag aften.