LeadTracker er et redskab til at hjælpe virksomheder med at få deres sælgere til at perfome og synes bedre om kanvassalg generelt. LeadTracker gør det muligt for virksomheder at få varme kundeemner direkte i mailboksen hver eneste dag. Den kan sammenlignes med en slags “vis-nummer” funktion til hjemmesiden.
Stifterne bag LeadTracker har alle erfaringer inden for kanvassalg, og Karin Viinblad Mikkelsen, medstifter af LeadTracker, fortæller, at denne erfaring har hjulpet dem med at forstå de problematikker, der kan være inden for branchen:
”Vores erfaring er, at det er en svingdør i en salgsafdeling. Der er mange som ikke kan klare det psykiske pres indenfor branchen, fordi de får nej på nej på nej i telefonen. Andre bliver motiveret af pengene og syntes det er fedt, når de kan se at månedslønnen stiger. ”
Foruden egne erfaringer, har de også snakket med forskellige virksomheder, og alt dette har været med til at hjælpe dem på vej:
”Efter vi har spurgt virksomheder i gennem mange år, og samtidigt taget udgangspunkt i vores egne erfaringer, hvilke kundeemner vil man så helst selv kontakte? Svaret er virksomheder som i forvejen har en interesse i ens produkter eller ydelser. Det satte en masse tanker i gang og vi begyndte at udvikle LeadTracker”
Karin Viinblad Mikkelsen forklarer, hvad det mere præcist er, kunderne får ud af LeadTracker:
”Vores kunder får i dag kundeemner af meget høj kvalitet. De fanger virksomheder som allerede har en interesse i deres produkter eller ydelser, hvilket gør at de er lydhøre over for, hvad de har at tilbyde. Ikke mindst øger det resultatet på bundlinjen, da de er længere fremme i beslutningsprocessen. LeadTracker skaber bedre resultater for sælgerne og gør at man klogere på ens forretning”
Det har dog været en udfordring, at få formidlet budskabet til danskerne, som endnu ikke er så bekendte med den type redskab, som LeadTracker er:
”Der er mange virksomheder som forbinder vores system med Google Analytics hvilket er et glimrende statistikværktøj, men på ingen måde kan sammenlignes med LeadTracker. LeadTracker er et salgsværktøj og udviklet med øje for salg. Der er flere segmenteringsmuligheder og det er utrolig nemt for en sælger at gå til. Det er også muligt at lave integration til eksisterende CRM system og på den måde er det nemt at bruge i sin daglige arbejdsgang. I øvrigt tager det kun fem minutter at starte op.”
Men på trods af disse udfordringer, går det rigtig godt for LeadTracker:
Fremover står vi overfor at skulle ekspandere kraftigt. Det første skridt er at åbne en ny afdeling i USA, hvor konceptet bliver en lille smule anderledes. Vi ser det nødvendigt at tilrette produktet til de enkelte markeder.