Tradeshift har netop lagt deres interne tool, the ABinator, til måling af user behavior og A/B tests, ud som gratis open source. Til deres eget lean startup event viste de screenshots, og flere spurgte efterfølgende ind til deres tool. De tænkte derfor, at det kunne være fedt at open source det og give lidt tilbage til communitiet.
Tradeshift er et B2B socialt netværk, der hjælper virksomheder med at forbinde med hinanden på en sikker platform, så de kan administrere almindelige forretningsprocesser såsom fakturering og pengestrøm.
Det værktøj Tradeshift har frigivet, er et open source dataanalyseværktøj, der hjælper dig med at besvare spørgsmål om dine brugeres adfærd. De kalder værktøjet the ABinator og det hostes på GitHub.
The ABinator er et værktøj, der kan fjerne usikkerheden om, hvorvidt noget fungerer eller ej.
Det er enkelt at komme i gang med følgende tre nemme trin:
- Definer en liste over målinger, der er vigtige for dig, i almindelig SQL. Det kan være ‘tid på sitet’, ’penge givet ud’, ’aktiveret funktion x’ eller hvad du ønsker at holde styr på.
- Definer segmenter af brugere, der skal testes, igen i almindelig SQL. Det kunne være baseret på land, deres trafikkilde, eller om de har været udsat for et vist eksperiment.
- Læn dig tilbage og gør dig klar til resultaterne. The ABinator giver dig en statistisk opdeling, uden overflødigheder, af hvordan segmenterne præsterede i forhold til de målinger, du har angivet.
Læs mere om the ABinator på Tradeshifts blog.
[youtube width=”600″ height=”400″ video_id=”SjSGeyHvhts”]