Med Pakke.dk kan du nemt og enkelt få sendt din pakke hvorhen du ønsker i hele verden. Det kun et år gamle startup er netop blevet indstillet E-handelsprisen for bedste nye E-handelsvirksomhed 2013. De har formået at finde et koncept, der er efterspurgt af både virksomheder og private kunder.
Pakke.dk er blevet indstillet til E-handelsprisen for 2013 i kategorien: Bedste nye E-handelsvirksomhed 2013. Det er FDIH – Foreningen for Dansk Internet Handel, IBørsen, der har indstillet virksomheden.
”Det er vi selvklart meget stolte af, og vi venter spændt på, at det bliver maj, hvor det afsløres, hvem der får prisen,” udtaler pakke.dk’s initiativtagere Christian Bach Petersen og Ulrik Larsen.
Det er lykkedes dem at finde et koncept, der er efterspurgt af såvel virksomheder som private kunder. Der er som bekendt blevet langt mellem posthusene i Danmark. De nye postekspeditioner i supermarkeder er ofte forbundet med kø og begrænset åbningstid, og mange har på egen krop erfaret, hvor besværligt det kan være selv at sørge for forsendelse af pakkepost.
Christian Bach Petersen og Ulrik Larsen diskuterede problemet. Men de nøjedes ikke med at tale om det, de besluttede sig for at finde løsninger på et område, der berører mange mennesker.
”Vi indså hurtigt, at der var behov for at skabe og udvikle et styringssystem, der er omdrejningspunkt for hele processen, og som involverer samarbejdspartnere; fragtmænd og transportører. Vi stillede nogle stikord op, som skulle indgå i løsningen. Kvalitetssikret forsendelse, hurtigst mulige transport og nem sendeprocedure. Vi skal tillige være konkurrencedygtige på priser og volumen, hvilket indebærer, at vi påtager os at formidle pakkepost med betydelig større vægtmæssig volumen end det almindeligvis er muligt at transportere på almindelige vilkår.”
Udgangspunktet var ganske simpelt, at gældende vilkår for pakkepost skulle forbedres. Både for private og erhvervslivet. Det skal simpelthen være muligt at få bragt få sin pakke hen, hvor end den skal modtages, uanset om det er en adresse i nabobyen eller på den anden side af kloden. Processen er enkelt og let – det kræver blot nogle få klik på nettet. Endnu et plus er, at pakken afhentes på kundens adresse. Målet har været at skabe resultater baseret på hurtige og brugbare løsninger – og uden krav om raketvidenskab.
”Vi indså hurtigt, at der var behov for at skabe og udvikle et styringssystem, der er omdrejningspunkt for hele processen, og som involverer samarbejdspartnere; fragtmænd og transportører. Vi stillede nogle stikord op, som skulle indgå i løsningen. Kvalitetssikret forsendelse, hurtigst mulige transport og nem sendeprocedure. Vi skal tillige være konkurrencedygtige på priser og volumen, hvilket indebærer, at vi påtager os at formidle pakkepost med betydelig større vægtmæssig volumen end det almindeligvis er muligt at transportere på almindelige vilkår.”
Det er godt og vel to og et halvt år siden, at Christian Bach Petersen og Ulrik Larsen støbte kuglerne til en ide, der har vist sig særdeles holdbar. I dag er Pakke.dk en forretning med vokseværk. Det seneste år har Pakke.dk genereret en omsætning på godt seks millioner kroner.
”Men vi føler jo, at vi kun lige er kommet i gang. Og at mulighederne for at blive større på alle parametre er både realistiske og sandsynlige, når endnu flere lærer os at kende. Vi er godt på vej.”