Et nyt dansk startup, GiftZoo, er snart på vej med en social og intelligent platform, der formidler kontakt mellem gavegivere og webshops. GiftZoos gaveunivers hjælper på den måde webshops med at øge omsætningen. Konceptet bunder i, at det skal være lettere at vælge den helt perfekte gave.
Tidligere har det været en udfordring for forbrugere at holde styr på alle de gaver, man giver i løbet af året. Fødselsdage, jubilæer og andre festligheder fylder kalenderen, og man skal holde styr på gaveønsker til samtlige af dem. Vil man sikre sig, at man ikke giver den samme gave som andre gæster skal man derudover koordinere med dem, og aftale på kryds og tværs hvem, der giver hvad. Det har GiftZoo tænkt sig at ændre på ved at organisere alle disse ting i en overskuelig helhedsløsning.
GiftZoo er en social og intelligent platform, der formidler kontakt mellem gavegivere og webshops. GiftZoo gør det let for brugerne, at holde styr på ønskelister, at dele lister med venner og at hente gaveinspirationer. Derudover er GiftZoo integreret med Facebook og viser tilpassede gaveforslag for gavemodtageren. Dermed markedsføres en webshops produktsortiment til de helt rette slutbrugere.
Hvis man ønsker at give en gave via GiftZoo, foregår det mere konkret ved, at man går ind på GiftZoo-portalen og vælger vedkommende, der skal have en gave. GiftZoo vil så hjælpe med en række gaveforslag, som passer til netop denne person. Alternativt kan man undersøge, om vedkommende har oprettet en ønskeliste til den begivenhed, hvor gaven skal gives. Er det tilfældet, kan man markere på ønskelisten hvilken gave, man giver, så andre gavegivere kan se det. På den måde undgår man, at flere gæster kommer med den samme gave. Vedkommende, der har oprettet ønskelisten kan naturligvis ikke se hvilke gaver, der bliver givet eller af hvem.
Finder man en passende gave på GiftZoo-portalen sendes man videre ind på forhandlerens webshop, hvor gaven bestilles. Herfra foregår gavekøbet helt som ved traditionel e-handel.
Alle disse ting gør gaveprocessen med alt hvad det indebærer mere simpel for både giver og modtager, og de webshops, der samarbejder med GiftZoo kan forhåbentlig se frem til øget omsætning.
”Vi er i pt. i en prelaunch-fase, hvor vi arbejder på at få gennemtestet platformen og få aftalerne med butikkerne på plads. Vi har store forventninger til GiftZoo. Allerede nu har vi mange gode idéer på tegnebrættet omkring, hvordan vi videreudvikler GiftZoo i fremtiden. Men da GiftZoo er et helt nyt koncept, så vil vi starte ud med en ”light”-version for at få brugernes reaktion og feedback,” fortæller Nicklas Nguyen.
GiftZoo mål er at launche til juli. Hos Trendsonline.dk synes vi, at GiftZoo lyder som et rigtig interessant startup, og vi forsøger lige nu at få arrangeret et podcast med dem.