Virtuel og social filmverden er en succes. Danske MovieStarPlanet har på fire år rundet 100 millioner brugere – hvoraf halvdelen bruger tjenesten hver måned.
Danske MovieStarPlanet har netop rundet de 100 millioner brugere, skriver bureaubiz.dk. Og ud af de 100 millioner brugere er omkring de 50 millioner aktive hver måned.
“At nå 100 millioner brugere på fire år er en hyldest til både firmaets ansatte og vores brugere for det fantastiske indhold og spilfunktioner der skabes hver dag,” siger MovieStarPlanets adm. direktør Claus Lykke Jensen i en udsendt pressemeddelelse.
MovieStarPlanet har også bevæget sig fra det rent virtuelle ind i den fysiske verden. Foruden magasinet, der udgives i samarbejde med Egmont, så har virksomheden også lanceret sit eget tøjmærke i 2013. Tøjet produceres af Fibotex og sælges gennem Name It butikker i Danmark. Det særlige ved tøjet er, at køber en bruger en fysisk trøje, så får vedkommende også en fysisk udgave af denne i online universet på MovieStarPlanet.
MovieStarPlanet er en online social platform, hvor brugerne, unge mellem otte og 15 år, gennem deres personlige profil skal oprette en figur, der er filmstjerne. Målet er så at blive mere og mere kendt i det virtuelle univers med alt hvad det indebærer – som blandt andet at indspille egne film.
Spillet er gratis, men en række add-ons kræver dog brugerbetaling – hvis forældrenes godkendelse er til stede. En forretningsmodel man også kender fra eksempelvis danske Subway Surfers.
1 kommentar