WEXO: Eksperter i webshop-platformen Magento

Fagkompetence, teknisk højt niveau, forretnings- og marketingsforståelse, stærk medspiller og ambitionsrig. Det var den korte fortælling om WEXO, men der er meget mere mellem linjerne.

År 2002 var året hvor en ung nordjyde valgte iværksætter livet og etablerede virksomheden WEXO. Tommy Frøkjær startede virksomheden WEXO uden helt at vide, hvad fremtiden egentlig ville bringe. I dag, tolv år senere huser virksomheden 12 medarbejdere, som brænder for Magento-løsninger til andre erhvervsdrivende.

Magento og WEXO
Magento er en e-handelsplatform, som WEXO igennem årene har opnået stor viden og ekspertise indenfor. De laver skræddersyede løsninger, som opfylder kundernes behov. Og denne platform blev færdigudviklet tilbage i 2008 og benyttes i dag på ca. 10% af alle eksisterende webshops.  WEXO har i løbet af årene valgt at ændre deres fokus fra at udarbejde online virksomhedsprofiler til i dag at fokusere på marketing og forretningsudvikling [quote_box_center]vores fokus ligger i dag på at blive det bedste e-handelshus, når det drejer sig om og webshops der benytter og er baseret på Magento-platformen. Vi opsamler løbende vores indhentede viden i en intern wiki, og vi gør meget ud af vidensdeling medarbejderne iblandt.” – Tommy Frøkjær, founder WEXO[/quote_box_center]

Fagligheden er overvejende vigtig for teamet i WEXO, og det handler om forståelsen og de tekniske kompetencer, når mulige medarbejdere tages i betragtning. Kvaliteten er i top, og det er en yderst professionel samling af kreative udviklere, tekniske nørder, servicemindede konsulenter og engagerede projektledere.

Multiservices og skræddersyet planlægning
WEXO udbyder forskellige services, som kan moduleres og tilpasses de varierende typer webshops, der ønsker Magento understøttelse. Der findes fire overordnede moduler at vælge, herunder

  • Hosting
  • Splittesting
  • Overvågning
  • Vejledning

Den første pin, Hosting, er den indledende proces, hvor der stiftes en aftale mellem WEXO og webshoppenX, vedrørende de produktydelser der skal foregå fremadrettet.
Når så webshoppen er lanceret og i gang, så skal der optimeres, dette sker i Splittesting. Her laver WEXO løbende konverteringsoptimering for samtlige kunder, hvor testningen sker på sitet og har fokus på forskellige elementer i shoppen. Meningen med denne tekniske galskab ligger naturligvis ved, at øge salget og promoveringen på webshoppen.
Hertil kommer næste pin, Overvågning, som i ordets forstand overvåger sitet. Skulle der opstå blokeringer eller komme andre fejlmeldinger, så alarmeres en teknisk medarbejder ved WEXO og får hånd i hanke med problemet.

Når så shoppen kører, konverteringen måles løbende og de tekniske problematikker bliver holdt nede, så er der mulighed for Vejledning. WEXO beskæftiger sig med vejledning til deres kunder, som derved har mulighed for at lære mere om Magento og dets mange muligheder. WEXO kommer desuden med forslag til, hvad der kunne fungere godt til netop deres webshops. Det betyder altså, at man selv får et indblik i Magento-verdenen, og derfor har mulighed for selv at justere dele af sin webshop.

Men WEXO kan mere end at lave pakkeløsninger, de kan også mere end de andre på markedet, og Tommy henviser endnu en gang til den høje faglige standard, som gennemtrænger virksomheden.

[quote_box_center]Dér, hvor vi differentiere os fra de andre, er ved, at vi ikke sætter kunderne i kasser og opfatter dem som typer. Der findes sammenlignelige webshops, og vi behandler hver ny kunde som et nyt projekt. Der er ingen grænser for hvad vi kan, og det vi ikke kan, lærer vi. Vores faglighed er ikke bare høj, men også vigtig for vores medarbejdere og de produkter vi laver.” – Tommy Frøkjær, founder af WEXO[/quote_box_center]

Faglighed og høje ambitioner synes tema-overskrifter i virksomhedsbeskrivelsen, og WEXO er en godt etableret virksomhed, fuld af erfaringer og et bepakket kundekartotek.

Fuld af gode historier
WEXO’ hjemmeside emmer af professionalisme og gode kundehistorier. I flæng kan nævnes kundesamarbejder med Urbanclothing, NEYE, Støy Munkholm og Quickpay. Alle virker temmelig tilfredse med den service de har modtaget, og WEXO bliver hyldet som professionelle problemknusere.

[quote_box_center]WEXO har hjulpet os med udvikling af vores webshop, hvor de har rettet utallige alvorlige fejl på vores side, som ingen andre udviklere har formået, og vi har efterhånden prøvet de fleste danske webbureauer samt en masse uden for Danmark” – Joel Eiris, Urbanclothing[/quote_box_center]

WEXO så en mulighed dengang tilbage i år 2002 og iværksatte derfor muligheden for den danske e-handel. Med et team fuld af eksperter og en professionel tilgang til kundearbejdet, er Aalborg sat på Magento-verdenskortet.

Skrevet af

2 kommentar

  1. grace@hotri.dk'Grace Ceesay-Hansen said:

    Hej,
    Vi er et storkøkken firma som leverer udstyr til institutioner, caféer og restauranter. Vores hjemmeside har indtil for nogle måneder siden været et sted hvor kunder kan læse om os og de produkter vi tilbyder og så kan de sende et forespørgsel ved at klikke på vores “indhent tilbud” funktion. Nu er vi så småt begyndt at prissætte vores (webshop egnet) produkter så de også kan købes online. Vi bruger Magento 1.9.0 som er responsive og overvejer nu at opdatere designet til et moderne og dynamisk design. Vi vil i den forbindelse høre om I kan give et tilbud på opgaven?

  2. peter@sport-net.dk'Ebbe said:

    Hej,
    Vores virksomhed forsøgte sig med Magento da vi skulle lave ny shop. Vi undersøgte det og testede forskellige templates. Dog synes Magento ikke at passe til vores behov, hvorfor vi valgte Prestashop, som havde flere funktioner, templates og bedre plugins, som var opdateret til at passe til den seneste version af CMS’et. Hvis man vælger Magento skal man være opmærksom på at MANGE af deres plugins/de plugins, som er lavet til systemet, IKKE er kompatibelt med den nyeste version af CMS’et.

Top