Kombiner magasin og webshop og skab en inspirerende og fængende salgskanal til dine kunder.
Det er ikke nyt at høre at fremtidens kunder er at finde foran skærmen, og mindre i de fysiske butikker. Shopsonline har tidligere skrevet om ”Husk Haven”, en webshop med tilhørende magasin for de haveglade danskere. Her inspireres læsere af artikler, billeder og muligheden for at læse om produkter, som kan købes i Husk Havens egen webshop.
Med spændende læsning er der nemlig en større chance for at dine kunder bliver på din side længere, samtidig med at troværdigheden for din webshop og produkternes kvalitet øges. ”Husk Haven”’ udkommer (gratis) 3 gange årligt, og kan blive sendt til din e-mail hvis du tilmelder dig. Det er lidt i stil med det ordinære nyhedsbrev, men med større mulighed for at dine kunder har lyst til at bladre igennem dit magasin for at modtage gratis tips og anden læsning inden for netop den branche som de interesserer sig for.
Kendte magasiner med egen webshop
Magasiner som Femina, Elle og Vogue har også taget e-handel til sig, og kan online tilbyde bl.a. brugeranmeldelser, quizzer og redaktionelt indhold, med muligheden for at købe produkter i deres egen webshop. Dette viser en ny vej at gå, hvor det traditionelle trykte magasin nu gradvist søger mod at være en online inspirationskilde, med en indtægts mulighed.
Nyt blogkoncept rammer nettet
Bloggere er kommet for at blive, men der er altid plads til at videreudvikle konceptet. Det er i hvert fald, hvad Sveriges mest læste avis Aftonbladet gør med et nyt onlinetiltag, der forener bloguniverset og modejournalistik med et online shoppingsite.
‘The You Way’ er titlen på det nye website, der blev lanceret d. 13. marts. Ud over blogdelen byder sitet også på en helt særlig søgefunktion, der gør det muligt at browse i varer fra nogle af verdens største webshop på samme tid. Blandt onlinebutikkerne, der allerede er del af projektet finder du Nelly.com, Asos.com og Louisaviaroma.com. Du kan gå på opdagelse i ‘The You Way’ lige HER.
For alle brancher
Fasthold dine kunder i en virtuel shoppingoplevelse – muligheden findes inden for alle brancher. Processen er muligvis temmelig tidskrævende, men ikke desto mindre en meget interessant måde at fastholde dine kunder (og tiltrække nye). Er dit indhold populært, vil der ligeledes være en stor mulighed for at kunder kan have lyst til at dele din side, hvis de ser at andre også kan få glæde af det.