En ny rapport viser, at den mobile shopping aktivitet fortsætter med at stige i hele USA. E-mail er stadig den bedste måde til at skabe aktivitet indenfor mobilhandel og samtidig viser tendensen, at forbrugerne er begyndt at foretrække tablets over smarthphones til formålet.
Custora, en elektronisk markedsføringsudbyder, har offentliggjort en ny rapport der omfatter de faktorer, som driver mobilhandel aktiviteter i USA. I løbet af de sidste fire år, har man oplevet en dramatisk stigning i antallet af mobile betalinger, som har fundet vej ind i forskellige brancher, og med flere mennesker, som viser interesse for mobile transaktioner. Størstedelen af væksten indenfor mobilhandel skal findes i detailhandlen, hvor detailsalget fra smartphones og tablets nåede 42 milliarder dollars i slutningen af 2013.
E-mail driver mere aktivitet end de sociale medier
Der er mange faktorer, der driver væksten i det mobile rum, men e-mail er bestemt én af de mest indflydelsesrige faktorer. En almindelig konsensus blandt virksomheder er, at den bedste måde at tilgå de mobile forbrugere, er gennem de sociale medier. Mens dette er sandt i et vist omfang, er e-mail dog stadig den bedste måde til at skabe handelsaktivitet blandt disse forbrugere. Ifølge Custora drev e-mail 26,7 procent af salget på smartphones og 23,1 procent på tablets. Til sammenligning drev de sociale medier kun 0,6 procent af salget på smartphones og 0,2 procent på tablets. E-mails forbliver altså et af de mest magtfulde værktøjer til marketing, som er til rådighed for virksomheder idag, til trods for det faktum, at e-mail tjenester ikke har den samme udstråling som de sociale medier.
Forbrugerne er begyndt at favorisere tablets over smartphones
Custoras rapport viser også, at forbrugerne generelt er blevet mere villige til at shoppe fra deres smartphones og tablets. Mellem januar og marts i år foretog 12 procent af online-shoppere køb fra mere end én mobil enhed. Ydermere er shoppere begyndt at favorisere tablets over smartphones, på grund af den bedre shoppingoplevelse man får på en tablet.
I øjeblikket er iPad den mest populære tablet enhed for online-shoppere, som tegner sig for 79,9 procent af tablet handelen. Dog er Amazons Kindle Fire ved at vinde momentum, eftersom flere forbrugere begynder at bruge deres tablets til online shopping. Samlet set er det sandsynligt, at smartphones vil forblive det primære redskab for mobilhandel blandt forbrugerne for en tid endnu.